וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רנטיסי נהרג בהתנקשות בעזה

18.4.2004 / 0:05

מנהיג החמאס ברצועה נפגע מירי טילים ממסוק על מכוניתו בלב עזה. גם שניים ממלוויו, כולל אחד מבניו, נהרגו. ניצל בעבר מהתנקשות דומה. משעל: אולי צריך למנות מנהיג חשאי לחמאס

מנהיג החמאס ברצועה, עבדל עזיז רנטיסי נהרג אתמול סמוך לשעה 20:30 בערב מירי טילים ממסוקי צה"ל על מכוניתו ברחוב מרכזי בעיר. שניים או שלושה ממלוויו נהרגו גם כן בהתנקשות, ייתכן כי מהם הוא אחד מבניו ששימש כשומר ראשו. בתחילה דווח כי רנטיסי נפצע אנושות ולאחר זמן קצר דווח רשמית מהרשות הפלסטינית כי הוא מת מפצעיו בבית החולים בעזה.

ההרוג הנוסף בהתנקשות הוא יועצו הבכיר, אכרם מסאווה. המסוקים ירו במכונית הסובארו בה נסע רנטיסי על מלוויו ופגעו בה פגיעה ישירה. מספר עוברי אורח נפצעו באורח קל מרסיסים.

רנטיסי ניצל בעבר מירי טילים של מסוק ישראלי לעבר מכוניתו בעזה ונפצע אז פצעים קלים בלבד. הוא מוכר כראש הפלג הקיצוני בחמאס ואחרי מותו של מנהיג החמאס, השייח' אחמד יאסין, בהתנקשות ישראלית, סומן רנטיסי כאחד מיורשיו ולבסוף מונה אחראי על החמאס ברצועה.

צה"ל הודיע מאוחר יותר באופן רשמי כי הוא היה אחראי להתנקשות במנהיג החמאס ברצועה וכי רנטיסי היה אחראי לתכנון והוצאת עשרות פיגועים נגד ישראל.

פרס: דמו בראשו

יו"ר האופוזיציה שמעון פרס אמר אמש על מותו של עבד אל-עזיז רנטיסי, שחוסל הערב בידי צה"ל כי מדובר באדם ש"דמו בראשו". בראיון קצר לחדשות 10 אמר עוד פרס כי לדעתו, לא תהיה תגובה שלילית להתנקשות מצד ארה"ב.

השרה ציפי לבני אמרה לחדשות 10 כי "חיסולו של רנטיסי היה צעד חשוב ונכון". עוד אמרה לבני כי לחיסולו של רנטיסי נודעת חשיבות מיוחדת דווקא לאור תוכנית ההתנתקות "שבה אני תומכת". לדבריה, החיסול מבהיר כי גם לאחר ההתנתקות תמשיך ישראל לפגוע בכל מי שמבצע או מתכנן פיגועים נגד ישראל

יושב ראש מפלגת יחד, יוסי ביילין, אמר כי מדינה המשתמשת בחיסולים כמדיניות פוגעת בדמותה הדמוקרטית. לדבריו, על ישראל לחדול ממדיניות זו "הפוגעת קודם כל בנו, בלי שום קשר לדמותם הנתעבת של רנטיסי וחבריו".

הרשות הפלסטינית גינתה את ההתנקשות במנהיג החמאס ברצועה, עבדל אל עזיז אל רנטיסי, וכינתה אותו "טרור מדינה". השר סאיב עריקאת, אמר כי ההתנקשות מראה כי הפלסטינים זקוקים להגנה בינלאומית. ראש הממשלה הפלסטיני, אבו עלא, גינה הערב את ההתנקשות הישראלית בחיי מנהיג החמאס ברצועה, עבדל עזיז רנטיסי, וכינה אותה פעולת טרור. אבו עלא אמר כי מדובר בתוצאה ישירה ליחס המשוחד לחלוטין לטובת ישראל של הממשל האמריקאי.

יו"ר הרשות הפלסטינית, יאסר ערפאת, שיבח את עבד אל-עזיז אל-רנטיסי, שחוסל הערב בידי חיל האוויר, כ"מנהיג אמיץ". עוד אמר ערפאת כי "פשעי הכיבוש הישראלי" רק יגבירו את נחישות העם הפלסטיני.

מנהיגי החמאס רוצים הגנה בינ"ל

ארגון החמאס הבטיח אמש לנקום בישראל על ההתנקשות במנהיגו ברצועה, עבדל עזיז רנטיסי ואמר כי לא ירתע ממאבקו להשמדת המדינה היהודית. בערוץ 2 דווח כי בחמאס פנו לקהילה הבינלאומית לסייע בהגנה על הנהגתו.

איסמעאיל הנייה, אחד ממנהיגי החמאס ברצועת עזה, אמר כי "ישראל תתחרט על כך. הנקמה בוא תבוא. הדם הזה לא יישפך לשווא. גורלנו כאנשי חמאס וכפלסטינים הוא למות כשאהידים", אמר הנייה לכתבים בבית החולים, שם נקבע מותו של רנטיסי.

בכיר החמאס, מוסה אבו מרזוק, אמר כי לארגון יש זכות לגיטימית לנקום את מותו של רנטיסי. מנהיג החמאס, חאלד משעל, אמר הערב בעקבות ההתנקשות בראש החמאס ברצועה, עבד אל עזיז אל רנטיסי, כי אולי צריך כעת לבחור מנהיג חדש לחמאס ששמו יישמר בסוד, כדי להקשות על הפגיעה בו. כך דווח בחדשות 10.

הממשל האמריקאי קורא לישראל לשקול את השלכות ההתנקשות במנהיג החמאס ברצועה, עבדל עזיז רנטיסי, העלולה לגרור פעולות נקמה. כך אמר הערב גורם במשרד החוץ האמריקאי. לדבריו, ארה"ב עדיין מתנגדת להתנקשויות הישראליות והכחיש כי וושינגטון נתנה "אור ירוק" לפעולה. "אנחנו חושבים גם שהפלסטינים צריכים לרסן את הטרור". גם גורמים במשרד ראש הממשלה מצאו לנכון להדגיש כי הפעולה בוצעה ללא תיאום עם הממשל האמריקאי.

שר החוץ הבריטי, ג'ק סטרו, גינה את ההתנקשות בעבדל עזיז רנטיסי, ואמר כי מדובר בפעולה לא חוקית שאינה תורמת להרגעת האזור. ממשלת בלייר גינתה גם את ההתנקשות במנהיג החמאס, השייח' אחמד יאסין, בזמנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully