וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: לצפון קוריאה לפחות 3 פצצות אטום

13.4.2004 / 9:59

"אבי האטום הפקיסטני" גילה כי לפני 5 שנים הציגו הקוריאנים לעיניו 3 פצצות גרעין. מדובר בעדות הראיה הראשונה לכך שפיונגיאנג מחזיקה לא רק ביכולת פיתוח

אבי תוכנית הגרעין הפקיסטנית, המדען עבדול קאדר חאן, שהואשם במכירת טכנולוגיה למדינות אחרות, גילה לחוקריו כי במהלך ביקור בצפון קוריאה, לפני כחמש שנים, הוא נלקח למתקן סודי שם הוצגו לעיניו שלוש פצצות גרעין. כך מפרסם היום ה"ניו יורק טיימס" מפי גורמים אמריקאים ואסיאתים שלמדו על כך מחוקרי חאן.

אם דבריו של חאן נכונים הרי שמדובר בעדות ראיה ראשונה להימצאותו של נשק גרעיני בידי צפון קוריאה. הערכות הסי.איי.איי עד כה התבססו על כמות הפלוטניום שבידי פיונגיאנג והערכת רמת הידע המאפשר להרכיב ממנו פצצות. המדען סיפר כי מארחיו הרשו לו לבחון את הנשק האטומי בקצרה, בגלל חששם שפקיסטן תעביר את המידע אליו נחשף למדינות אחרות. גורמים אמריקאים אמרו כי דבריו של חאן עולים בקנה אחד עם ההערכה של הסי.איי.איי כי לצפון קוריאה יש פצצה אחת או שתיים ויכולת לייצר עוד. "אבי האטום" גילה עוד כי העביר לפיונגיאנג תוכניות להרכבת צנטרפוגות המשמשות להעשרת אורניום.

גורמים בבית הלבן סירבו לעסוק בדו"חות המודיעין בטענה כי מדובר בנושא "רגיש מדי". סגן נשיא ארה"ב, דיק צ'ייני, תודרך אודות פרטי חקירתו של חאן לפני יציאתו לביקור באסיה והוא צפוי לשתף במידע את מנהיגי סין שהוא צפוי לפגוש, כדי ללחוץ על תמיכתם בפירוק שכנתם מהנשק הגרעיני שברשותה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully