וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד החוץ: האזהרה מנסיעה לסיני - כסת"ח

21.3.2004 / 11:24

המטה ללוחמה בטרור פירסם היום אזהרה לישראלים מפני נסיעה לסיני ולאיסטנבול. משרד החוץ בתגובה: זה כיסוי תחת, באותה המידה אפשר להזהיר מפני נסיעה לספרד

עונת הנופש של פסח מתקרבת וסכסוך בין משרד החוץ והמטה ללוחמה בטרור מוביל למסרים סותרים לציבור. היום מפרסם "ידיעות אחרונות" כי במטה ללוחמה בטרור מזהירים את הישראלים מנסיעה לשני היעדים החביבים עליהם ביותר: סיני ואיסטנבול. בשני המקרים לא מדובר בהתראות ממוקדות. האזהרה לגבי סיני היא אותה אזהרה שנמצאת בתוקף מאז תחילת האינתיפאדה. לגבי איסטנבול, נוקטים במטה ללוחמה בטרור משנה זהירות מאז הפיגועים בעיר לפני כחצי שנה, מחשש שהם לא הסתיימו.

במשרד החוץ תקפו את המטה ללוחמה בטרור לא על עצם הפרסום, כי אם על נחרצותו. במשרד טענו כי מטה הלוט"ר "עושה לעמו כיסוי תחת, ולכן אנחנו לא רוצים לקחת חלק בזה... פרסום האזהרה ערב פסח אינו מוצדק ועלול לעורר פאניקה בקרב ישראלים השוקלים לטוס לטורקיה או לסיני. אין שום מיד חדש ואפילו הם אומרים שאין התרעות ממוקדות או כלליות על פיגועים נגד ישראלים. לפי העיקרון שלהם, מדוע הם לא מפרסמים אזהרת נסיעה שלא לטוס לספרד אחרי פיגועי אל קאעדה במדריד?".

אזהרות הנסיעות לחו"ל פורסמו עד היום על ידי משרד החוץ וסוכני הנסיעות, שלשניהם אינטרס להמעיט בעוצמתן, אם מחשש להכנסות ואם מחשש ליחסי החוץ של ישראל. גם הפעם, כאמור, ממעיט משרד החוץ בעוצמת ההתראות, ופירסם באתר האינטרנט שלו רק אזהרה כללית מנסיעה למדינות ערב. במטה לוט"ר הגיבו בפרסום הודעה עצמאית לראשונה אי פעם, ומכיוון שבינתיים אין למטה לוט"ר אתר אינטרנט, פורסמו ההתראות באתר האינטרנט של המרכז למורשת המודיעין.

במשרד החוץ אומרים כי ביטחונם של הישראלים הוא השיקול הראשון במעלה וכי אין הם מקלים בכך ראש. לדברי גורמים במשרד, ישראל פנתה לאחרונה לטורקיה בבקשה לתגבר לקראת פסח את האבטחה סביב קבוצות ישראליות. טורקיה נענתה והודיעה כי תעשה כן. בגזרת הלוט"ר פירסמו במקביל לצעדי משרד החוץ התראות לגבי מדינות ואזורים נוספים: קניה, אינדונזיה, סומליה, ג'יבוטי, אפגניסטן, מלזיה, פקיסטן, טג'יקיסטן, איראן וכל מדינות ערב.

"אזהרת מסע חלקית" ניתנה על ידי המטה ללוט"ר לאי פוקט שבתאילנד, לאתר הנופש פאטאיה ולמסעדות הישראליות ברחוב הקוואסן בבנגקוק; לאי מינדאו שבדרום הפיליפינים ולאי פלאוואן במערב הפיליפינים; לצ'צ'ניה ולניגריה. "אנחנו חוששים מהפיגועים הבאים בחו"ל, שסבירותם נראית קרובה מתמיד", אומרים במטה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully