וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפתח הכריז על הרוג הפיגוע בי-ם כעל שאהיד

21.3.2004 / 0:05

ג'ורג' אליאס חורי, בן 20 משועפאט, נורה בשעה שרץ בגבעה הצרפתית. בגדודי חללי אל אקצה התנצלו על הרצח: חשבנו שחורי הוא מתנחל שיצא לריצה

גדודי חללי אל אקצה, הזרוע הצבאית של הפתח, התנצלו אתמול על רציחתו של ג'ורג' אליאס חורי, צעיר ערבי-ישראלי, בפיגוע הירי בליל שישי בצומת הגבעה הצרפתית בירושלים. מפקד הארגון אמר לסוכנות רויטרס: "הלוחמים חשבו הוא מתנחל שיצא לריצה. זו היתה טעות ואנחנו מתנצלים בפני משפחתו. אנחנו נחשיב אותו כהרוג כמו מאות פלסטינים שנהרגו על ידי הכוחות הישראליים". הוא ציין כי הארגון גם ישלח מכתב התנצלות למשפחתו של חורי. בקול ישראל דווח כי הפתח הכריז על חורי כעל שאהיד. הלווייתו של חורי, בן 20, תצא היום ב-15:00 מביתו לכיוון בית העלמין בכנסייה האורתודוסית בהר ציון.

יהונתן ליס, ארנון רגולר ושירות "הארץ" מוסיפים:

חורי, סטודנט באוניברסיטה העברית תושב שועפאט, נורה בראשו שעה שרץ כהרגלו בשכונה. הוא נפצע קשה ופונה לבית חולים הדסה עין כרם, שם מת מפצעיו, על אף ניסיונות ההחייאה שביצעו בו כוחות ההצלה.

הערכת המשטרה היא שהמכונית ובה המחבלים נמלטה לכיוון הכפר עיסאוויה. כוחות הביטחון ערכו סריקות שהתמקדו באזור עיסאוויה ובכיוון רמאללה. מסוק משטרתי סייע בחיפושים אחר המכונית.

עדי ראייה במקום דיווחו לגלי צה"ל כי כוחות ההצלה הגיעו זמן רב לאחר האירוע - בין 20 דקות לחצי שעה. ממגן דוד אדום נמסר בתגובה כי האמבולנס הראשון הגיע ממעלה אדומים למקום הפיגוע כעשר דקות לאחר הירי.

צומת הגבעה הצרפתית שימש מטרה למספר רב של פיגועים בשנים האחרונות, והוא אחד מצירי הכניסה המרכזיים של מחבלים לתחומי ירושלים מאזור רמאללה והשכונות הצפוניות של העיר.

גם הסב נרצח בפיגוע

אביו של ג'ורג' חורי הוא עו"ד אליאס חורי, המייצג בין השאר את הרשות הפלסטינית ומחבלים פלסטינים בבתי משפט ישראלים. חורי אמר אתמול לגלי צה"ל כי מעשי ארגוני הטרור הם "ברבריים", אולם לדבריו, גם הכיבוש הישראלי "ברברי".

בני משפחת חורי סיפרו אתמול כי גם סבו של ג'ורג', דאוד חורי, נרצח בפיגוע "מקרר התופת" בכיכר ציון בירושלים ביולי 1975.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully