וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ חזן מבקש מבג"ץ להורות על הסרת חסינותו

16.1.2004 / 14:13

בהודעה לבג"ץ אמר חזן כי הוא מבקש להסיר את העננה מעל ראשו ולהוכיח כי הוא זכאי. בחודש שעבר החליטה ועדת הכנסת באופן חסר תקדים שלא להסיר את חסינותו למרות שביקש זאת

ח"כ יחיאל חזן (ליכוד) ביקש מבג"ץ להורות לוועדת הכנסת לקיים דיון חדש בעניינו, ולקבל את הדרישה להסיר את חסינותו. בהודעה לבג"ץ אמר חזן כי הוא "מבקש להסיר את העננה מעל ראשו, ולהוכיח כי הוא זכאי". בקול ישראל דווח שההודעה נמסרה לקראת דיון בעתירה הדורשת מבג"ץ לחייב את ועדת הכנסת לבטל את ההחלטה שלא להסיר את חסינות חזן, על אף בקשתו.

"הארץ" מוסיף:

חברי הכנסת אבשלום וילן ורן כהן (מרצ) שהגישו את העתירה, דורשים להורות לוועדה לדון בעניין מחדש ולשקול רק את השיקולים שיורה להם בית המשפט. העתירה מציינת שבדיון שבו הוחלט שלא להיענות לבקשת היועץ להסיר את חסינותו של חזן - כדי שיוכל להגיש נגדו כתב אישום בפרשת ההצבעות הכפולות - שקלו הח"כים שיקולים שהם אינם אמורים לשקול, כגון טיב הראיות. זאת בעוד שהיו אמורים לדון רק בשאלה אם הבקשה נובעת מרדיפה פוליטית.

בחודש שעבר קיבלה ועדת הכנסת החלטה חסרת תקדים, כשסירבה לבקשתו של חזן להסיר את חסינותו, ועוררה ביקורת חריפה. יו"ר ועדת הכנסת, ח"כ רוני בר-און, ביקר בישיבה את היועץ המשפטי לממשלה, אליקים רובינשטיין, על החלטתו להורות למשטרה לפתוח בחקירה פלילית בפרשת ההצבעות הכפולות. "כניסת המשטרה לכנסת פוגעת באמון הציבור בכנסת", אמר.

מנגד מתח משרד המשפטים ביקורת על החלטת ועדת הכנסת, והגדיר אותה החלטה ש"אינה מכבדת את הכנסת" ו"נקודת שפל קשה של ניצול החסינות הפרלמנטרית לרעה". גם יו"ר הכנסת, ראובן ריבלין, אמר כי הוא מתקשה להבין את ההחלטה: "הכנסת עוברת משברים חמורים והופכת לאסקופה נדרסת בידי חבריה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully