וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו עלא: תוכנית שרון תוביל למדינה דו לאומית

רויטרס

8.1.2004 / 17:30

ראש הממשלה הפלסטיני מתריע כי תוכנית ההתנתקות תקבור את רעיון שתי המדינות ותוביל לדרישת שוויון זכויות. מזהיר: זה ייצור אפרטהייד. מנהיג החמאס מציע שלום זמני

ראש הממשלה הפלסטיני, אבו עלא, אומר היום כי הפלסטינים צריכים לדרוש מדינה דו לאומית עם שוויון זכויות במידה וישראל תבצע את תוכנית ההתנתקות. לדבריו, הצעדים החד צדדיים שנוקט ראש הממשלה, אריאל שרון, בהם בניית הגדר, עלולים לגרום לפלסטינים לנטוש את תוכנית שתי מדינות לשני עמים.

"זה מצב 'אפרטהייד', להכניס את הפלסטינים לקנטונים", אמר אבו עלא, "מי יכול לקבל את זה?". מדובר בהתבטאות ראשונה של אישיות רשמית פלסטינית המביעה נכונות לוותר על חזון המדינה הפלסטינית. "זה רעיון אישי שלי. הצענו את זה כבר ב-69'", אמר.

פתרון המדינה הדו לאומית מהווה איום משמעותי על ישראל כיוון שבעתיד עלולה לגרום הבעיה הדמוגרפית לתפיסת השלטון בידי האזרחים הערבים. "נלך על פתרון המדינה הדו לאומית אם לא יהיה פתרון אחר. לא נהסס להגן על זכויות אנשינו כשנרגיש כי לישראל יש כוונה מוחשית לגזול אותן", אמר אבו עלא.

שר החוץ האמריקאי, קולין פאוול, אמר כי ארה"ב מתנגדת לרעיון המדינה הדו-לאומית. "אנו מחויבים לפתרון של שתי מדינות, ואני מאמין שזה הפתרון היחיד שיפעל", אמר פאוול במסיבת עיתונאים בוושינגטון. פאוול הדגיש כי דבריו של שרון בדבר צעדים חד-צדדיים הם "תוכניות בלבד, שמשקפות את מה שהוא עלול לעשות אם לא יהיה בן שיח פלסטיני".

בתוך כך, הביע היום מנהיג החמאס, אחמד יאסין נכונות לשלום זמני בלי הכרה בישראל, במסגרתו תוקם מדינה פלסטינית בגדה וברצועה שירושלים בירתה. בראיון לכתב סוכנות הידיעות הגרמנית בעזה אמר יאסין: "את שאר הדרישות הטריטוריאליות נשאיר להיסטוריה". הדברים פורסמו בעיתון המזרח ירושלמי "אל קודס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully