וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת שרים אישרה השקעת 300 מיליון שקל בגולן

31.12.2003 / 10:36

ההשקעה כוללת בניית 900 בתים ופיתוח תשתיות. ישראל כץ: זהו מסר לאסד - לא נוותר על הגולן. משרד הבינוי בשיתוף הסוכנות עורכים מבצע התיישבותי בקו העימות

ועדת שרים אישרה להשקיע יותר מ-300 מיליון שקלים בגולן, ב-3 השנים הקרובות. ההשקעה כוללת בניית 900 בתים חדשים, פיתוח מקורות חקלאות, תיירות, תעשיה ואיכות הסביבה. יו"ר ועדת השרים, שר החקלאות ישראל כץ, אמר לקול ישראל כי זהו מסר לנשיא סוריה, בשאר אסד, כי "הגולן הוא חלק בלתי נפרד מישראל ואין כוונה לוותר עליו". השר הוסיף כי הממשלה החליטה לתמוך בתוכנית.

אורי אס, "הארץ" מוסיף:

סיעת מרצ בכנסת הודיעה כי תגיש הצעת אי אמון בממשלה בעניין הבנייה המואצת בגולן.

בספטמבר השיקו הסוכנות היהודית, משרד הבינוי והשיכון, ארבע מועצות אזוריות והרשות לפיתוח הגליל מבצע התיישבותי שאמור למשוך את הצעירים ליישובים בגליל. תחת השם "מהל"ב לגליל" ירכזו הגופים את המאמץ הפרסומי של 23 היישובים, שבהם מאות בתים בשלבי שיווק ובנייה מתקדמים יחסית. "בקהילה כמו קיבוץ משגב-עם, מספיקות 15 משפחות עם 30 ילדים כדי לקבוע אם משגב-עם תהיה או לא תהיה", אומר גזבר הסוכנות, שי חרמש.

זו הפעם הראשונה זה עשרות שנים שנערך מבצע ליישוב קו העימות בצפון - אחד מפירות הנסיגה מדרום לבנון. לפני שלוש שנים, פרויקט כזה היה מתקבל בקושי, שכן מעטים רצו לגור בטווח הקטיושות. ואולם היום, מקווים ביישובים, תהיה לו היענות.

הפרסומאים, מצידם, מנסים לטשטש את קרבתה של לבנון לשכונות החדשות: שמו של האזור הנכלל בפרויקט שונה ל"רום הגליל", ובמודעות אין זכר למיקום הגיאוגרפי המדויק שלו. מנהלת אזור אצבע הגליל בסוכנות היהודית, אהובה ליטמן, אמרה ש"קו העימות הוא כבר בתל אביב".

במסע השיווק יופעלו מוקד מידע טלפוני ואתר אינטרנט שירכזו את המידע על היישובים ועל ההטבות הניתנות בכל אחד מהם: קרקע חינם או בעלות נמוכה, השתתפות משרד השיכון במימון עלויות הפיתוח, מענק של כ-25 אלף שקל ומשכנתאות נוחות בהיקף של כ-75 אלף שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully