וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן דוחה הצעות סיוע מישראל

27.12.2003 / 9:05

מעל 20 אלף בני אדם נהרגו ברעידת האדמה אתמול. מדינות רבות מציעות סיוע, בהן גם ארה"ב. האיחוד האירופי ישגר מיליון דולר. צרפת ובריטניה ישלחו צוותים

איראן דוחה הצעות סיוע מישראל לנפגעי הרעש. "איראן תקבל כל סיוע ממדינות ומארגונים בינלאומיים חוץ מהישות הציונית", כך הודיע דובר משרד הפנים בטהרן. בגלי צה"ל דווח כי ממשרד החוץ בירושלים נמסר שארגוני סיוע לא ממשלתיים בודקים כיצד ניתן לסייע לאיראן.

מערכת "הארץ" מוסיפה:

גורמי ממשל באיראן מסרו אמש לסוכנות רויטרס כי מספר ההרוגים ברעידת האדמה שאירעה אתמול לפנות בוקר בדרום מזרח המדינה עולה על 20 אלף. עוצמתה של רעידת האדמה, שאירעה בעיר באם, היתה 6.3 בסולם ריכטר.

ממשלת איראן הכריזה על שלושה ימי אבל במדינה. הנשיא, מוחמד חתאמי, אמר כי "מדובר בטרגדיה לאומית". ארה"ב הודיעה כי תציע סיוע לאיראן.

ארה"ב הודיעה כי תציע סיוע הומניטרי לאיראן, למרות המתיחות בין המדינות, שהקשרים הדיפלומטיים ביניהן מנותקים מאז 1979. דובר הבית הלבן אמר בנושא: "זו טרגדיה נוראית, מחשבותינו ותפילותינו עם הפצועים ועם משפחות ההרוגים". הדובר לא ציין מה יהיה סוג הסיוע. נשיא ארה"ב ג'ורג' בוש מסר בהודעה מטעמו: "אנו עומדים היכון לסייע לעם האיראני". בוש כלל בזמנו את איראן בין המדינות שהגדיר "ציר הרשע".

מדינות נוספות הודיעו כי יסייעו לאיראן להתמודד עם ההשלכות הקשות של הרעש. האיחוד האירופי הודיע כי ישגר סיוע בסך כמיליון דולר. בריטניה הודיעה כי תשלח שני צוותי חילוץ לחיפוש אחר ניצולים שקבורים בין ההריסות. צרפת תשלח צוות סיוע רפואי.

"אנשים רבים נקברו תחת ההריסות"

רעידת האדמה התרחשה אתמול בשעה חמש וחצי בבוקר לפי שעון איראן. "נזק רב נגרם לעיר, אנשים רבים נקברו תחת ההריסות", אמר מוחמד עלי קארימי, מושל מחוז קרמאן, בו שוכנת העיר באם. הטלוויזיה האיראנית דיווחה כי 60% מהבתים בעיר התמוטטו, בהם שני בתי חולים, וקווי הטלפון באזור קרסו. הרובע העתיק של העיר, אחד ממוקדי התיירות הפופולריים באיראן, נהרס כליל.

נזק דווח גם בערים שנמצאות סביב לבאם, שהיתה במוקד הרעש. רעש נוסף בעוצמה של 4 בסולם ריכטר פקד את העיר מסג'ד סולימאן שבדרום-מזרח המדינה, אך לא היו דיווחים על נזק במקום. הרשויות ביקשו מהתושבים לתרום דם כדי להציל את חייהם של מי שהועברו לבית החולים. רוסיה תשלח שני מטוסי סיוע עם ציוד חילוץ וצוותי חילוץ לעזור לפעולות הנעשות באזור.

העיר באם, שבה כ-200 אלף תושבים, שוכנת אלף ק"מ דרומית-מזרחית לבירה טהרן ומהווה מוקד תיירות. לדברי ססמולוגים, זו היתה רעידת האדמה החזקה ביותר באיראן מזה חמש שנים. ביוני אשתקד רעידת אדמה בעוצמה של 6.3 בסולם ריכטר גרמה למותם של לפחות 229 אנשים ופצעה יותר מאלף. כ-35 אלף בני אדם נהרגו ברעידות אדמה בעוצמה של 7.7 בסולם ריכטר שאירעו ב-1990 בצפון-מערב המדינה. הבירה טהרן נפגעה מרעש האדמה בעוצמה של 7 בסולם ריכטר ב-1830. רעידות אדמה שכיחות באיראן, שקווי השבר של כדור הארץ עוברים דרכה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully