וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנשי מילואים בסיירת מטכ"ל מסרבים לשרת בשטחים

22.12.2003 / 0:01

מכתב עליו חתומים 13 מבוגרי "היחידה" הועבר למשרד רה"מ. כותבים: לא ניתן יד לדיכוי ולשלילת זכויות האדם ממיליוני פלסטינים. בלשכת שרון שותקים

13 אנשי מילואים של סיירת מטכ"ל חתמו אמש על מכתב בו הם מודיעים על סירובם לשרת בשטחים. המכתב הועבר בפקס למשרד ראש הממשלה, אריאל שרון. בקול ישראל דווח כי בלשכתו של ראש הממשלה סירבו להגיב על תוכנו של המכתב.

מכתב לוחמי הסיירת, הינו יוזמה ראשונה של סרבנים מאז מכתב הטייסים בספטמבר. ככלל ממעטת הסיירת לפעול בשטחים, אולם ליוזמה יש בכל זאת משקל בשל מונטין לוחמי "היחידה" שבין בוגריה ראשי הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו ואהוד ברק ורבים אחרים שהשתלבו בתפקידים בכירים בצה"ל ובשירות הציבורי.

במכתב נאמר, בין השאר: "אנו אומרים לך היום - לא ניתן עוד את ידינו לשלטון הדיכוי בשטחים ולשלילת זכויות האדם ממיליוני הפלסטינים, ולא נשמש עוד חומת מגן למסע ההתנחלויות. לא נשחית עוד את צלם האנוש שבנו, במשימות צבא כיבוש. זה מכבר חצינו את גבול הלוחמים על צדקת דרכם ובאנו אל גבול הלוחמים לדיכוי עם אחר. גבול זה לא נחצה עוד". על המכתב חתומים כ-13 לוחמים וקצינים ששירתו בסיירת והוא נחתם בשם "לוחמי סיירת מטכ"ל" ובסופו מופיעה הסיסמה "המעז ינצח". תשעה מהלוחמים משרתים במילואים בשירות פעיל בסיירת.

סרן (מיל.) משה, אחד מלוחמי סיירת מטכ"ל שחתם על מכתב הסרבנות, אמר הערב לערוץ 10 כי בכוונת החותמים לשרת את המדינה בכל מקום אך הם לא ימשיכו לתת יד למסע הכיבוש, ולא יהוו חומה שמאחוריה יוכלו להסתתר הפוליטיקאים. הקצין אמר עוד כי "אנחנו לא מסרבים על רקע פוליטי, אנחנו נשלחים לשטחים כחיילים, ולכן אני לא מסרב כאזרח, אלא כחייל". הקצין הוסיף כי "הגיעו מים עד נפש".

רב סמל זוהר, שחתם אף הוא על המכתב, אמר לקול ישראל כי ברור לו שאנשים יאמרו שמדובר בפוליטיקה אך ציין כי "הרמטכ"ל פוליטי, שר הביטחון פוליטי ואני משתדל שלא להיות פוליטי".

ועדת החוקה של הכנסת צפויה לדון בקרוב במכתב הסרבנים, לבקשת ח"כ גלעד ארדן (ליכוד). כך דווח בקול ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully