וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד לניסיון התנקשות פלילי נוסף בתל אביב

12.12.2003 / 12:59

אזרח מצא מטען בחניון בית מגורים והזעיק המשטרה. הערכה: מדובר בניסיון להפחיד אדם המעורב בהימורים בחו"ל. עבריין נרצח ליד לוד ואחר נפצע קשה בחדרה. גופת גבר ירוי נמצאה ביפו

פחות מיממה אחרי ניסיון החיסול של זאב רוזנשטיין בלב תל אביב, שלאחריו הכריזה המשטרה על מלחמה בפשע המאורגן בישראל, ממשיכים המאבקים בעולם התחתון לגבות קורבנות ולסכן את חייהם של אזרחים תמימים.

בתל אביב התגלה הבוקר מטען חבלה בחניית בניין מגורים, ליד מכוניתו של משה בובליל, בעל רשת "קלאב הוטל", המעורב בעסקי הימורים בחו"ל. במהלך הלילה נרצח עבריין ליד לוד ועבריין נוסף נפצע קשה מירי אלמונים בחדרה. כמו כן, נמסר בצהריים על גופת גבר שנמצאה בחוף גבעת עליה ביפו. הגבר נמצא כשהוא ירוי בראשו, ומסביבו מספר תרמילי אקדח. המשטרה חוקרת חשד כי גם כאן מדובר ברצח על רקע פלילי.

מטען החבלה נמצא בבית המגורים בפינת הרחובות פנקס-דרך נמיר בתל אביב בידי שכן ערני, בתוך קרטון שהונח במגרש החניה המשותף. אחרי טיפול ארוך של החבלנים בחפץ הוא פונה לחוף מנדרין לצורך פיצוץ מבוקר. בקול ישראל דווח כי המשטרה חושדת שלמשה בובליל, שהיה כנראה יעד ההתנקשות, יש קשר לבתי הימורים בטורקיה. בגלי צה"ל דווח שלפני מספר שבועות הוצתה בחניית הבניין מכוניתו של אחד ממקורביו של בובליל. במשטרה מעריכים כי המטען לא נועד להתפוצץ, ומדובר בניסיון הפחדה בלבד של בובליל.

ליד מושב גינתון, סמוך ללוד, נמצאה בלילה גופתו של רפי כהן, עבריין מוכר תושב העיר. על הגופה אותרו סימני ירי רבים. מחקירת ראשונית של המשטרה עולה כי האיש, בשנות ה-40 לחייו, נורה למוות מטווח קצר, בדומה להוצאה להורג. כהן היה מוכר כאחד מבכירי עברייני הסמים בלוד. הרצח בוצע כנראה על רקע השליטה בעסקי הסחר בסמים. המשטרה עצרה כמה חשודים במעשה.

בחדרה נורה ונפצע קשה אלון לוי, בן 20, אף הוא מוכר למשטרה. מספר אלמונים הגיעו לביתו של לוי וירו בו מקרוב במיטתו. החשודים נמלטו מהמקום. בגלי צה"ל דווח כי לוי נעצר בשבועות האחרונים בחשד למעורבות בהשלכת רימון הרסס לעבר מגרש המכוניות בחדרה, ממנו נהרגו בני הזוג דניאל ואלה נחשון, שהיו במקרה במקום.

בתוך כך, מרחב החוף של המשטרה הודיע הלילה על הקמת יחידה מיוחדת למלחמה בפשיעה בחדרה. ההחלטה התקבלה לאחר שצוות החקירה שחקר את רצח בני הזוג נחשון לפני כחודש, הגיע למבוי סתום. בקול ישראל דווח כי היחידה החדשה תנסה להפסיק את מלחמת הכנופיות בחדרה.

רוזנשטיין טוען כי אין לו אויבים

היעד מספר אחד של המשטרה, זאב רוזנשטיין, טען הלילה בחקירתו במשטרת תל אביב כי אין לו אויבים ואין לו השערה מי ניסה לפגוע בו אתמול בצהריים וגרם למותם של של שלושה עוברי אורח תמימים ולפציעתם של כ-40. רוזנשטיין, כזכור, ניצל עד כה מלפחות שבעה ניסיונות התנקשות בחייו.

במה שהוגדר אתמול כפיגוע פלילי נהרגו רחמים צרויה, עובר אורח בן 43 מתל אביב. משה מזרחי, בן 28 מאילת, שעבד בחנות להמרת הכספים אשר בסמוך לה אירע הפיצוץ, ונפתלי מגד בן 19 מאשדוד, בנו של בעל החנות.

אתמול הודיע פיקוד המשטרה כי היחידות המיוחדות של המשטרה, ה"גדעונים" והימ"מ, העוסקות בעיקר בלוחמה בטרור, יסייעו מעתה גם למלחמה בפגע המאורגן. מפכ"ל המשטרה, רב ניצב שלמה אהרונישקי, קיים אתמול דיון חירום עם צמרת הפיקוד בעקבות הפיגוע הפלילי שאירע בתל אביב.

אלמונים הניחו את מטען החבלה על פרגולה מעל העסק להחלפת כסף בו נהג רוזנשטיין לבקר. לא ברור באיזה צורה הופעל המטען. כשיצא רוזנשטיין מהמקום הופעל מטען החבלה ומאבטחיו פינו אותו מהמקום כשהוא פצוע קל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully