וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החברה שייצרה ציקלון B פשטה את הרגל

11.11.2003 / 0:01

החברה הגרמנית איי.ג'י. פארבן שייצרה את הגז באמצעותו הושמדו היהודים בשואה היתה אחד השרידים האחרונים של גרמניה הנאצית. דרישה: להעביר את כספי חובותיה לניצולי שואה

החברה הגרמנית "איי.ג'י. פארבן", שייצרה את גז הציקלון B ששימש את הנאצים להשמדת היהודים בשואה, הכריזה אתמול על פשיטת רגל. החברה העסיקה אלפי עובדי כפיה במחנה הריכוז אושוויץ, עובדים שנרצחו מאוחר יותר בעזרת הגזים שייצרה החברה למענה הם עבדו.

החברה היא אחד השרידים האחרונים של גרמניה הנאצית. רוב מפעליה הכימיים אמנם הוחרמו אחרי מלחמת העולם השניה על ידי בעלות הברית, אך נכסים אחרים נשארו בידיה. החברה הגישה את הבקשה לפשיטת רגל, מאחר שמשקיע שהיה אמור להעביר לה כספים לא עשה זאת.

שמה של החברה יקושר לעד לשואה ולרצח שישה מיליון יהודים. אחד ממפעלי החברה - לייצור גומי - מוקם כאמור באשוויץ, והעסיק 30 אלף עובדי כפיה. אלה עבדו בפרך עד שהתמוטטו ומתו, או עד שהוחלט שאינם מתאימים עוד לעבודה והם נשלחו לתאי הגזים. חלק מעובדי הכפיה פוצו על ידי החברה בשנות החמישים.

עם זאת, בצעד מעורר מחלוקת, סירבה החברה להצטרף בשנת 2001 לקרן שהוקמה במטרה לפצות נפגעים נוספים בשואה. מבוכה נוספת גרמה החברה לגרמניה כיוון שמניותיה נשארו כל השנים בבורסת פרנקפורט.

פשיטת הרגל של החברה צפויה לעורר מחלוקות וויכוחים - בגרמניה נשמעים קולות הקוראים להעביר כל סכום כסף שייוותר מ"איי.ג'י. פארבן" לקרבנות פעילותה בשואה, במקום לנושיה ולגורמים שהלוו לה כספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully