וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הארי פוטר עושה לילדים מיגרנה

31.10.2003 / 0:01

כך טוען רופא אמריקאי לאחר טיפול ב-3 ילדים שהגיעו אליו עם כאבי ראש חזקים. הילדים קראו את 870 העמודים של הספר האחרון ללא הפסקה ופיתחו מתח נפשי

רופא במרכז הרפואי של אוניברסיטת ג'ורג' וושינגטון, דר' הווארד בנט, טען כי שלושה ילדים שהגיעו אליו התלוננו על כאבי ראש חזקים שנגרמו להם בעקבות קריאת הספר "הארי פוטר ומסדר עוף החול", המכיל 870 עמודים. דר' בנט כינה את התופעה "מיגרנת הוגוורטס", על שם בית הספר לקוסמים, בו לומד גיבור הספר.

במכתב ל"מגזין הרפואה של ניו אינגלנד", כתב דר' בנט כי האבחנה שלו בכל המקרים היתה שהילדים פיתחו כאבי ראש בשל מתח נפשי, הנגרם מהמאמץ בקריאת הספר עב הכרס. "התרופה שהצעתי לטיפול בכאבים הללו - לעשות הפסקות ברצף הקריאה - נדחתה על ידי שניים מהמטופלים", כתב הרופא והוסיף, כי בכל המקרים הכאב נעלם יום או יומיים לאחר שהילדים סיימו את הקריאה.

בבי.בי.סי דווח כי כדי לחזק את האבחנה שלו, השתמש הרופא בגרף שהצביע על האורך והמשקל של כל אחד מהספרים בסדרה, החל מ-300 עמודים בספר הראשון ועד 870 עמודים בספר האחרון. "אם המגמה הזאת תמשיך אנחנו עשויים לחזות במגפה של 'מיגרנת הוגוורטס בשנים הקרובות", אמר דר' בנט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully