וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדינות ערב מדכאות אזרחיהן

20.10.2003 / 12:24

דו"ח של האו"ם קובע: במסווה של שיתוף פעולה במלחמה בטרור, מטילות הממשלות על האזרחים הגבלות קשות וצנזורה. המחברים, 40 אינטלקטואלים ערבים, קוראים לקיים דיאלוג תרבותי עם המערב

המלחמה העולמית של ארה"ב בטרור העניקה למדינות ערב תירוצים רבים לקצץ בחופש הפוליטי של אזרחיהן, כך קובע דו"ח מיוחד של האו"ם שמתפרסם היום. "נדמה שהתוצאה הנוראה ביותר של המלחמה האמריקאית בטרור היא שבכך ניתן למדינות ערב תירוץ וצידוק לקצץ בחופש האזרחי והפוליטי של אזרחיהן, במסווה של שיתוף פעולה במלחמה בטרור" נכתב בדו"ח.

"דו"ח ההתפתחות הערבית האנושית", שסקר את חייהם של למעלה מ-270 מיליון ערבים, הוצג היום בעמאן, בירת ירדן, על ידי רימה חלאף הונאידי, המשמשת כעוזרתו של מזכ"ל האו"ם, קופי ענאן. הונאידי, שעמדה בראש צוות שכלל 40 אינטלקטואלים ערבים שעסקו בחיבור הדו"ח, סיפרה לסוכנות רויטרס כי 200 עמודי הדו"ח מציבים אתגר בפני העולם הערבי. "האמת היא כי העולם והתרבות הערביים אינם יכולים שלא לחבור לעולם המערבי. העולם הערבי לא יכול להיסגר ולהישאר מאחור", אמרה.

הדו"ח, שנכתב על ידי ערבים על הערבים, מצא כי אזרחי מדינות ערב כפופים לצנזורה קשה ביותר, שמונעת מהם גישה לאתרי אינטרנט רבים, ואינה מאפשרת להם להתבטא כנגד הממשל. הממשלות במדינות אלה משתמשות לרוב בטיעון של מלחמה בטרור כדי להצדיק את ההגבלות הנ"ל.

"ממשלות ערב 'משתמשות' גם בסכסוך הישראל-פלסטיני ובמלחמה בעיראק, כדי להצדיק את דיכוי המתנגדים מבית", נכתב בדו"ח. "הממשלות טוענות כי האומה הערבית נמצאת במלחמה ולכן יש 'לאחד את השורות' סביב הממשלה המכהנת, ובכך הן מדכאות בצורה אלימה כל אופוזיציה".

הערבים הפכו יעד להשמצות

מבדיקה שערכו החוקרים עלה כי התארגנויות של גופים חוץ מפלגתיים זכו ליחס הקשה ביותר מצד הממשלות, שניסו ככל יכולתן להגביל את צעדיהם. גם בנושא זכויות הנשים חלה נסיגה לעומת המצב ששרר בעבר.

הדו"ח קובע עוד, כי לאחר פיגועי ה-11 בספטמבר, התערערו קשות היחסים בין מדינות ערב למדינות המערב. הערבים, כך נכתב, הפכו למוקד השמצות ושיוכם הערבי גרר עימו יחס משפיל, במיוחד בארה"ב, שם נחשדו ועדיין נחשדים הערבים כגורם מאיים. למרות זאת, אומרת הונאידי, על העולם הערבי לקדם בברכה את היחסים עם המערב ולקיים דיאלוגים תרבותיים עם מדינות אלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully