וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיא עולמי: 5.44 ג'יגה בייט בשניה

18.10.2003 / 11:40

צוות חוקרים אמריקאי-שווייצרי הצליח להעביר על גבי האינטרנט 1.1 טריליון ביט בפחות מחצי שעה. בכך הכפילו את השיא הקודם

שיתוף פעולה שווייצרי-אמריקאי הוביל לקביעת שיא חדש במהירות תעבורת הנתונים על גבי רשת האינטרנט. חוקרים משתי המדינות הכפילו את המהירות המקסימלית שהיתה ידועה עד כה, ואף הצליחו להעביר סרט באיכות די.וי.די, באורך מלא, משווייץ לארה"ב, בשבע שניות.

צוות החוקרים השווייצרי-אמריקאי ערך בתחילת החודש ניסוי, ובמהלכו הצליח להעביר 1.1 טריליון ביט בפחות מ-30 דקות. כמות המידע העצומה נשלחה למרחק של 7,000 ק"מ. קצב העברת הנתונים הממוצע עמד על 5.44 ג'יגה בייט בשניה, ובכך שבר את השיא הקודם שעמד על 2.38 ג'יגה בייט בשניה.

החוקרים הכריזו על שבירת השיא במסיבת עיתונאים שנערכה אתמול באינדיאנפוליס שבארה"ב, שהתקיימה באמצעות שיחת ועידה אינטרנטית בשיתוף השווייצרים והאמריקאים. לדברי הצוות, השיא החדש צפוי להישבר בקרוב, ובכוונתם לבצע ניסויים נוספים. "השיא החדש הוא אבן דרך חשובה בדרך למשימה הסופית – שהיא ביטול המרחקים והפיכתם ללא רלוונטיים", אמר החוקר הראשי, אוליבר מרטין.

לדברי מרטין, "ההתגברות על המרחקים תאפשר שיתוף פעולה מדעי מכל קצווי תבל". ברשת סי.בי.אס דווח, כי הניסוי בוצע על גבי סיב אופטי טראנס-אטלנטי, בעל קיבולת של 10 ג'יגה בייט בשניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully