וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלסטינים: המחסומים הסעודים גרועים מהישראלים

21.9.2003 / 11:20

ערב הסעודית נוקטת ביוזמות חדשות למלחמה בטרור. תושבי השטחים המבקרים בממלכה נעצרים כל כמה ק"מ. השלטונות פתחו קו לדיווח על נעדרים שחשודים בהצטרפות לארגון טרור

ערב הסעודית נוקטת באחרונה בכמה יוזמות במטרה להכביד את ידה על ארגוני טרור בממלכה. על אחד הצעדים המעניינים העידו דווקא פלסטינים שעלו באחרונה לרגל למכה ולמדינה. תושבי השטחים דיווחו כי מחסומים רבים מוצבים בדרכים. לדבריהם, "כבר עדיפים המחסומים הישראליים בגדה על פני המחסומים הסעודיים. שם צריך לנסוע באוטובוס ימים שלמים, וכל כמה קילומטרים נעמדים מחדש במחסום לבדיקה של כולם".

תופעה מעניינת נוספת קשורה בתושבי הממלכה עצמם. משפחות רבות מגלות בוקר אחד שבניהן נעלמו. לא מדובר במקרים בודדים, אלא בתופעה נרחבת ממש, עד כדי כך שהשלטונות נדרשים לתופעה, ולא ממניעים חברתיים, אלא ממניעי ביטחון. מסתבר, שחלק מהבנים בוחרים להצטרף לארגון טרור חשאי ועוזבים את בתיהם.

בניסיון להילחם בתופעה, פרסמה הממשלה הודעה למשפחות ובה קריאה להודיע מיד על כל הבנים שנעלמו מהבית או שניתק עמם הקשר. מכל רחבי הממלכה אפשר להתקשר למספר חינם ולהודיע על כך. משרד הפנים הסעודי ינסה לנצל את המידע כדי להתחקות אחר פעילות טרור בממלכה.

המלך פאהד בעצמו נדרש בחודש שעבר לארגוני הטרור, שמגדירים עצמם כפועלים למען האיסלאם. לדבריו, ארגוני הטרור "מתפתים לנצל את בורותם של הצעירים לצורך ביצוע מעשים הפוגעים באיסלאם". עיקר הדרישות האמריקאיות מערב הסעודית הן בנושא מימון פעילות הטרור. אחת ההצעות הסעודיות שהועלו בחודש שעבר היתה לשנות את שיטת מתן התרומות. על פי ההצעה, יקומו אגודות חדשות שיקבלו תרומות באמצעות מכירת מניותיהן. הסעודים סבורים שההצעה הזו תקל על הפיקוח על העברת הכספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully