וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תל אביב: עצרת הזדהות עם חיות מעבדה

עופר אדרת

3.9.2003 / 15:40

יהלי סובול, חמי רודנר, הבליינים וג'נגו הם בין האמנים שיופיעו הערב ברחבת מוזיאון תל אביב. האגודה נגד ניסויים בחיות: חצי מיליון בעלי חיים מומתים בארץ בשנה

היום (רביעי) בשעה 19:00 תיערך ברחבת מוזיאון תל אביב עצרת הזדהות עם בעלי החיים במעבדות, בחסות האגודה הישראלית נגד ניסויים בבעלי חיים. בעצרת יופיעו, בין השאר, אורנה בנאי, יהלי סובול, חיים צינוביץ', דני ליטני, חמי רודנר, ג'נגו, טינקרבל, הבליינים ושייגעצ.

לדברי האגודה, "כחצי מיליון כלבים, ארנבות, חתולים, מכרסמים, קופים ובעלי חיים אחרים מומתים בייסורים מדי שנה במעבדות בארץ. בעלי החיים נכלאים בכלובים קטנים, מורעבים, נחשפים למכות חשמל, הרעלות, כוויות, שיתוק, נכות ועיוורון, עוברים ניתוחים קשים וסובלים כאבי תופת".

במהלך העצרת ייחשפו לראשונה נתונים שהתקבלו מסקר שנערך על עמדת הציבור הישראלי בנושא ניסויים בבעלי חיים. בעצרת יוקרנו גם צילומי הסתר שנעשו במעבדות "יוקנובה", המתעדים ניסויים קשים בכלבים ובחתולים.

אורנה בנאי: בעלי חיים מופלים בדיוק כמו הנשים והערבים

השחקנית אורנה בנאי היא אחת הפעילות הבולטות בעמותה נגד הניסויים בחיות. בשיחה עם מערכת וואלה! חדשות סיפרה אתמול על אהבתה להולכים על ארבע: "מדובר בנושא חשוב עם הרבה מאוד כאב. אין אפס - מי שאוהב בעלי חיים נידון לסבל. החיות הן מגזר חלש, נחות, מנוצל ומושפל. אני מודה, אין יום שאני לא בוכה בגלל האהבה שלי לבעלי חיים", אמרה.

בנאי סבורה כי יחסה של המדינה אל החיות הוא רק נדבך אחד ביחס שהיא מעניקה למגזרים חלשים. לדבריה, "עובדתית, ישראל היא מדינה שנחשבת לא נאורה כלפי חלשים. חיות הן רק חלק אחד מהסיפור, בדיוק כמו הנשים, הילדים והערבים". לדבריה, "הסיסמה הנבובה של הצלת חיי אדם היא קלישאה מטופשת. הרבה מאוד בעלי חיים עוברים ניסויים מיותרים, לחינם, רק כדי לספק את סקרנותם של החוקרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully