וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גופתו של אולג שייחט נמצאה ליד כפר כנא

28.7.2003 / 18:10

נמצאה הבוקר קבורה במטע זיתים על ידי גששים בדואים; המשטרה: הרצח בוצע על רקע לאומני; זהות החוטפים אינה ידועה

גופתו של החייל רב"ט אולג שייחט, בן 20 מנצרת עילית, הנעדר מאז יום שני שעבר, נמצאה הבוקר במטע זיתים בשטחים הפתוחים שבין כפר כנא למשהד. כך התירה המשטרה לפרסם בצהריים. הודעה נמסרה למשפחה. על פי הערכה ראשונית של המשטרה, שייחט נחטף מצומת בית רימון, משם הועבר לשטח חקלאי סמוך ושם נרצח.

החיפושים אחרי שייחט החלו לפני כשבוע. הבוקר הצליחו גששים מתנדבים מבית זרזיר לעלות על עקבות דם, ומרחק קצר משם הגיעו אל מקום קבורתו. שייחט נמצא לבוש מדים. נשקו האישי לא היה עימו.

לדברי מפקד מחוז הצפון במשטרה, ניצב יעקב בורובסקי, "בימים האחרונים נמצאו באזור פריטים המעידים על כך שאולג גילה תושייה - וכתוצאה מכך אותר שטח זה כמועדף לסריקות". הוא הוסיף, כי מצב הגופה ופרטים נוספים עדיין אסורים לפרסום. לדבריו, "מדובר על רצח על רקע לאומני. איננו יודעים עדיין את זהות הרוצחים, ולכן הסוגייה האם מדובר בערבים ישראלים או בפלסטינים נשארת פתוחה".

שר הביטחון, שאול מופז, אמר לאחר מציאת גופתו של שייחט כי צריך ללמוד את כל הפרטים ורק אחר כך להחליט כיצד לפעול. "כרגע", אמר, "נחוצה סבלנות". בשיחה עם כתבים בכפר אתא אמר מופז, כי באחרונה נעשו מאמצים רבים להקטין את הסכנה שחיילים ייחטפו, וכי סוכלו כמה ניסיונות חטיפה.

מפלגות ערביות בכנסת גינו היום את רצח אולג שייחט. בקול ישראל דווח שסיעת חד"ש-תע"ל פרסמה הודעה בה נאמר כי "זה פשע הפוגע קשה ביהודים ובערבים". סיעת רע"מ אמרה כי "זה מעשה נפשע ולא אנושי". יו"ר רע"מ, טאלב א-סנע, קרא שלא להטיל כתם על האוכלוסייה הערבית כולה.

קצין הגששים לשעבר בסיירת שקד מצא הגופה

כתב "הארץ", אורי אס, מוסיף:

את גופתו של שייחט גילה סאלח אל-הייב, בן 67 מבית זרזיר ששירת בעבר בצה"ל כקצין הגששים בסיירת שקד. "מצאו פריט של חייל לא רחוק מפה, ולפי החוש החלטתי שהוא באזור", אמר אל-הייב. "לקחתי שני מתנדבים, נהג וקצין, והחלטנו לסרוק את האזור. לפתע קרא לי אחד המתנדבים, שהיה 20 או 30 מטר לפני, ואמר לי 'יש גומה בקרקע'. ניגשתי וראיתי שיש עליה עשבים, כדי להסתיר. מיד אמרתי לנהג לחפור והבנתי שהוא שם".

ניצב בורובסקי ומפקד מרחב העמקים, נצ"מ דוד סיסו, הודו לחיילי מג"ב וגולני שהשתתפו בימים האחרונים בחיפושים. בורובסקי הודה גם לגששים הבדואים שהתנדבו לסריקות, וכן למאות האזרחים. "אני לא מכיר שיטה אחרת לבדוק שטח כל כך גדול, ולא מכיר דרך אחרת להגיע לממצא הסופי, הטרגי והמצער", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully