וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוזמה: להחזיר את הנשים לכבישים

9.6.2003 / 9:51

עיריית ראשון לציון פתחה קורס לנשים עם רישיון שהפסיקו לנהוג לאחר שספגו העלבות מבעליהן ומנהגים אחרים; 80 נשים סיימו הקורס; מדווחות: בעלי אמר לי "למה לך לנהוג? אני אסיע אותך"

עיריית ראשון לציון פתחה קורס חדש לנשים המיועד לעודד אותן לחזור ולנהוג. היוזמה נולדה בעירייה לאחר שהתברר כי נשים רבות נמנעות מלנהוג על אף שהן מחזיקות ברישיון נהיגה כחוק. ההתנהגות הפרועה של הגבר הישראלי בכבישים פוגעת בביטחונן העצמי ונשים רבות מעדיפות פשוט לא לנהוג.

במעריב דווח כי עד כה עברו את הקורס 80 נשים ורבות ממתינות לתורן. הנשים דיווחו כי הסיבה העיקרית שהפסיקו לנהוג היא הקנטות של בני זוגן או של גברים אחרים על הכביש על הנהיגה שלהן. בעירייה החליטו לעודדן לתפוס את ההגה בידיהן ולחזור לנהוג.

הקורס הקצר מונה ארבעה מפגשים בסך הכל, מהם שלושה תיאורטיים ואחד מעשי. סגנית ראש עיריית ראשון לציון, דינה לוין, שארגנה את הקורס סיפרה: "בקורס אנחנו מלמדים אותן על תמרורים וחוקי תעבורה וכן הורדת החרדות מהנהיגה". לדבריה, הנשים שמגיעות זוכות לחוסר פרגון מוחלט של בעליהן באשר לאופן נהיגתן והמשפט הנפוץ אצל רובם הוא "למה לך לנהוג, אני אסיע אותך לכל מקום". עוד מספרת לוין, כי אחת הנשים שהגיעה לקורס לא נהגה 40 שנה ברכב המשפחתי. היום ייערך טקס סיום לבוגרות הקורס אליו הוחלט להזמין גם את הבעלים של אותן נשים. במפגש יוסבר להם שבחלק מהמקרים גם הם תורמים לחרדות של נשותיהם מהנהיגה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully