וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטאליקה גורמת לעצירים העיראקים "לזמר"

20.5.2003 / 14:36

החוקרים האמריקאים מצאו דרך לגרום לעצירים העיראקים לדבר בחקירתם; העצירים נחשפים במשך שעות ארוכות למוזיקת רוק כבד עד שהם נשברים; גם מוזיקת הפתיחה של "רחוב סומסום" מטילה אימה

מוזיקת רוק כבד ושירי פתיחה של תכניות ילדים - הם הנשק הסודי בו משתמשים החוקרים האמריקאים על מנת לשבור את שתיקתם של שבויי המלחמה העיראקים. אסירים עקשניים במיוחד, המסרבים לשתף פעולה עם החוקרים, נחשפים לצלילי להקת מטאליקה במשך שעות רבות ללא הפסקה, עד שהם נשברים ומתחילים "לזמר".

חייל ביחידת הלוחמה הפסיכולוגית בצבא האמריקאי, אמר לשבועון "ניוזוויק", כי שילוב של מניעת שינה מהאסירים עם מוסיקת רוק כבד המושמעת בעוצמה רבה לאורך היממה, מוכיח עצמו כגורם השובר במהרה את שתיקת האסירים. "חשוב לזכור שאנשים אלו לא נחשפו מעולם למוזיקה רועשת כל כך", אמר סמל מארק האדסל.

סמל האדסל סיפר לשבועון, כי הפסקול של הסרט XXX והשיר Enter Sandman של להקת מטאליקה הם השנואים ביותר על העצירים העיראקים, וכי לאחר שעות בודדות של חשיפה לשירים - הם נשברים בחקירתם. גם מוזיקת הפתיחה של סדרת הילדים "רחוב סומסום" מטילה אימה על העיראקים, סיפר הסמל.

משרד ההגנה של בריטניה אמר בתגובה לדברים, כי כל האסירים מוחזקים בהתאם לתנאי אמנת ז'נבה וכי ארגון הצלב האדום מבקר את האסירים באופן קבוע. ארגון זכויות האדם, "אמנסטי אינטרנשיונל" הודיע כי יחקור טענות של עצירים עיראקים על התעללות גופנית במהלך החקירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully