וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קונגו: עשרות נוסעים "נשאבו" לאוויר ממטוס

רויטרס

9.5.2003 / 20:46

אחד הניצולים: דלת מטוס התובלה הרוסי נפתחה באוויר; סיפר: על המטוס היו כ-200 אנשי צבא, נשותיהם וילדיהם - 20 ניצלו; הממשלה משתמשת רבות במטוסים ישנים, בשל מערכת הכבישים ההרוסה

עשרות אנשי צבא מן הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו, נשותיהם וילדיהם, נהרגו אמש לאחר ש"נשאבו" אל מחוץ למטוס תובלה שטס מעל שמי המדינה. אחד מנוסעי המטוס שניצל סיפר היום, כי האסון אירע לאחר שאחת מדלתות המטוס, מתוצרת רוסיה, נפתחה במהלך הטיסה.

שר המידע של קונגו מסר, כי שבעה בני אדם נשאבו אל מחוץ למטוס, שהוביל אנשי צבא ובני משפחותיהם מעיר הבירה קינשאסה למחוז קטנגה שבדרום. השר, קיקאיה בין קארובי, סיפר כי כבש המטוס, מסוג איליושין 76, נפתח בגובה של כ-3,000 מטר.

השר מסר כי לא ידוע לו כמה בני אדם היו על המטוס. ואולם, אחד הניצולים, החייל פרודנט מוקאלאי, שאושפז בבית החולים בקינשאסה, העריך כי במטוס היו כ-200 בני אדם. גורם תעופה רוסי בקינשאסה אמר כי הוא מאמין שעל המטוס היו 129 איש.

לדברי הניצול, הוא נותר בחיים כיוון שנתקע בתיבת מטען. "ישנתי, ואז שמעתי אנשים צועקים", סיפר. "כשהתעוררתי הטייס אמר לכולם להגיע לקדמת המטוס, והיינו כארבעים בני אדם. אבל אנשים המשיכו למות, ונותרו רק כעשרים ניצולים". כוחות צבא הקיפו את בית החולים בו אושפזו ניצולי האסון, והכניסה למקום נאסרה על עיתונאים.

גורמים במדינה מסרו, כי ממשלת קונגו מחכירה לעיתים קרובות מטוסי מטען, כדי להטיס אנשי צבא וממשל ובני משפחותיהם בין קנישאסה לבין לובומבאשי, העיר השניה בגודלה במדינה בה שוכן בסיס צבאי גדול. מערכת הכבישים ההרוסה במדינה מחייבת לבצע נסיעות למרחקים ארוכים דרך האוויר, למרות שכלי טיס רבים ישנים ואינם מתוחזקים כראוי.

בשנת 1996 נהרגו 350 איש בקינשאסה, לאחר שמטוס רוסי מסוג אנטונוב 32 התרסק לתוך שוק הומה אדם, זמן קצר לאחר המראתו. המטוס איליושין 76, שנכנס לשימוש בשנות ה-70, נמצא כיום בשימוש נרחב באפריקה, המזרח התיכון, הודו וסין. בשנים האחרונות עולים חששות כבדים בנוגע לבטיחות השימוש בו, בשל גילו המתקדם והעובדה כי פעמים רבות הוא לא מתוחזק כראוי. בחודש פברואר נהרגו 276 חברי משמרות המהפכה באיראן, לאחר שמטוס מסוג זה התרסק בדרום המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully