וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השביתה הופכת לעיצומים: הלימודים והטיסות יתחדשו

2.5.2003 / 0:02

כך הודיעו אמש במטה השביתה של ההסתדרות בעקבות ההסכמה עם האוצר; העובדים במשרדי הממשלה והרשויות המקומיות ישובו לעבוד במתכונת חלקית; הבנקים והרכבת יחדשו פעילותם

מטה השביתה של ההסתדרות הודיע כי בשל ההסכמה על חידוש המו"מ עם האוצר יחודשו היום הלימודים בכל בתי הספר ונמל התעופה בן גוריון יחדש את עבודתו מחצות. בנוסף ישובו העובדים במשרדי הממשלה וברשויות המקומיות העובדים למקומות העבודה אך ינקטו עיצומים, הבנקים יחדשו עבודתם והרכבת תחדש את נסיעותיה בשש בבוקר. בנמלים תימשך השביתה אך מיום ראשון יהיו שם רק עיצומים.

בקול ישראל דווח כי במטה השביתה של ההסתדרות הדגישו כי החלטות אלה תקפות עד מוצאי יום העצמאות בלבד. יו"ר ההסתדרות, ח"כ עמיר פרץ, אמר כי אין כוונה להפסיק את המאבק משום שהמו"מ יהיה ארוך ואולם על ההסתדרות להתחשב בציבור ואין להתבייש בהקלות. הוא אמר את הדברים בישיבת ראשי הוועדים בבית ההסתדרות בתל אביב. כמה מראשי הוועדים קראו ששלא להפסיק את השביתה. לנמל התעופה בן גוריון הגיעו כבר כ-200 נוסעים שממתינים לחידוש העבודה בנמל ולפרסום לוח הטיסות המעודכן.

פרץ, ושר האוצר בנימין נתניהו, סיכמו בתום פגישתם בבית נשיא המדינה לחדש את המו"מ עוד הערב. בקול ישראל דווח כי הנשיא קצב שזימן את השניים לביתו קרא להם להביא להפסקת השביתה וביקש מהם להשתתף אישית בהמשך המו"מ בין ההסתדרות לאוצר. הנשיא זימן את השניים לפגישה במטרה להביא לסיום השביתה.

בתוך כך הוציאו הרשויות המקומיות אתמול בצהריים כ-15 אלף צווי ריתוק לעובדים חיוניים בתחומי התברואה, הביוב והמים. על פי חישובי התאחדות התעשיינים, השביתה שמקיימת ההסתדרות גורמת למשק נזק של 1.2 מיליארד שקל ביום. אתמול בבוקר התקיימה בשערי נמל חיפה הפגנה יוצאת דופן של עובדים ממפעלי הצפון, תעשיינים, אנשי עסקים ונהגי משאיות, שמחו על השביתה והאשימו את פרץ בגילוי חוסר אחריות למשבר במשק.

בתוך כך הגיעה אמש הסתדרות המורים להסכמה עם משרד החינוך ומשרד האוצר על פיטורים, פרישה וויתורים שיעשו המורים בשל הצורך בקיצוצים במשק. בקול ישראל דווח כי 250 מורים, חברי הסתדרות המורים יפוטרו ויינתנו להם פיצויים מוקדמים. מכסת המורים שיוכלו לפרוש לגמלאות מרצון הוגדלה ל-250. עוד סוכם כי 45 מיליון שקלים שיועדו למתנות חג והשתלמויות לא יינתנו למורים השנה. ועדות השימוע שהחלו לדון פיטורי מורים יפסיקו את עבודתן עד שתיקבע רשימה חדשה של 250 המפוטרים. עוד עולה מההסכם כי בשנה הבאה תפסיד כל כיתה שעת לימוד אחת בשבוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully