וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שהתקליטור לא יתפוצץ לכם בפנים

רועי שלומי

1.4.2003 / 14:05

קניתם תקליטור משחק, שמתם אותו בכונן והוא - פשוטו כמשמעו - התפוצץ לכם בפרצוף. מי אשם ומה עושים עם זה? סיפור אמיתי, ולא כל-כך נדיר מסתבר

בנה בן ה- 15 של ד.ש. בסך הכל רצה לשחק כדורגל במחשב. משהו שכל הורה יברך עליו בימים טרופים אלו. במקום להסתובב ברחובות בתקופת מלחמה ופיגועים, הילד יושב בבית מול המחשב והנזק היחידי שעלול להגרם לו הוא מקסימום אצבע נקועה.

המשחק האהוב עליו הוא משחק הכדורגל, פיפ"א 2003. משחק מחשב פופולרי בארץ בעולם, שפותח על ידי חברת EA ומשווק בארץ על ידי חברת "הד-ארצי". כיוון שד.ש. אינה מאמינה בגניבות משחקים, בנה חסך את הכסף הדרוש וקנה עותק חוקי של המשחק.

אולם מסתבר כי משחקי המחשב הם לא תמיד משחק ילדים. הילד שיחק במשחק להנאתו מספר שבועות, עד שערב אחד שמע קול נפץ עז מכונן התקליטורים שלו. כשפתח בזהירות את דלת הכונן, התברר לו כי תקליטור המשחק התרסק למאות חתיכות כתוצאה מהפיצוץ. חלק מהשברים נפלו מן הכונן, אולם חתיכות אחרות נתקעו בפנים והפכו אותו לבלתי שמיש.

התופעה של התפוצצות תקליטורים אינה תופעה חדשה. כונני התקליטורים החדשים מגיעים למהירויות קריאה גבוהות במיוחד. לשם השוואה, כונן הקורא תקליטורים במהירות x48 מסובב את הדיסק במהירות המקבילה ל 240 קמ"ש. במהירות כזו, מספיקה שריטה קלה על הדיסק כדי לגרום לו להיסדק ולהישבר. במקביל, הכונן מפסיק לזהות את התקליטור, דלת הכונן נפתחת, וכל הסיפור עלול להפוך – וזה לא מצחיק – למכונת ירייה מאולתרת.
במשחקים מקוריים נדרשים המשתמשים לספק את התקליטור המקורי עם כל הפעלה של המשחק. במקרה כזה, הכנסה והוצאה של התקליטור המקורי מהכונן גורמת לו בלאי טבעי שעלול להפוך אותו לפגיע יותר בזמן הסיבוב בכונן.

ד.ש. לא התעצלה ופנתה ל"הד-ארצי" משווקת המשחק. נציג של החברה הסביר לה באדיבות כי הפגם נובע מהכונן שברשותה. לטענתה של ד.ש., נציג השירות שאל כבר בתחילת השיחה אם מדובר בכונן מתוצרת LG, ונימק זאת בכך שזאת תופעה ידועה בכוננים הללו. מבדיקה שערכה מערכת וואלה! מחשבים עולה כי זהו ההסבר שמספקים נציגי "הד-ארצי" לפונים אליהם בעניין.

מצויידת במידע הזה, פנתה ד.ש. לחברת ח.י. מחשבים, יבואנית של כונני LG לארץ. בשיחה עם נציג השירות של ח.י. הוא הסביר לה כי התופעה מוכרת לו ומתרחשת בנסיבות מסויימות (כיבוי המחשב באופן פתאומי) שלא תאמו את תיאור המקרה של ד.ש. . עם זאת, הוא הסכים לקבל את הכונן לבדיקה.

ובכן פנינו לחברת ח.י. על מנת לשמוע ממנה מה לה יש לומר בעניין. מן החברה נמסר בתגובה כי "בבדיקה שערכנו במחלקת השרות של LG בישראל ובעולם, נמצא כי הבעיה לא מוכרת, ואין דוגמאות למקרים מסוג זה בעבר. הכוננים של LG נמצאים באחוז גבוה מהמחשבים האישים בישראל, וכן, הם בעלי אחוזי מכירה מהגבוהים בעולם, וידועים ומוכרים כאמינים ביותר. בהתייעצות עם המהנדס הראשי של החברה הגענו למסקנה כי זוהי בעיה של תקליטור פגום, אשר באחריות החברה המפיצה אותו". מח.י. מחשבים מסרו כי ישמחו לקבל את הכונן שניזוק להמשך בדיקה וטיפול.

אם כך, כנראה שמדובר בתקליטור משחק פגום. ב"הד ארצי" שוללים טענה זאת מכל וכל. דוברת מטעם החברה מסרה לנו כי "לאחר בדיקה מעמיקה של הנושא עקב מספר פניות מועט של לקוחות, עם בתי התוכנה בחו"ל, של משחקים שונים (חדשים וישנים), וכן בדיקה פנימית שלנו, מקור התקלה הוא בכונן LG. התקלה ארעה אך ורק בכונני LG ולא בכוננים אחרים". ב"הד-ארצי" טוענים כי מדובר במקרה או שניים בחודש של תקליטורים מתפוצצים, כולם בכונני LG. החברה ציינה, כי לקוחות שהתקליטור שלהם התפוצץ על ידי החברה, יכולים לקבל משחק חדש עם הצגת חשבונית מקורית.

ד.ש. ציינה שבפניותיה לחברות היא קיבלה יחס אדיב והולם, אולם בינתיים כבר רכשה כונן חדש של חברה אחרת ומשחק אחר. למרות ההסברים של החברות, אנחנו עדיין נשארנו מבולבלים.

***
בשל פניות גולשים, אנו מבהירים כי אין מדובר במתיחת אחד באפריל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully