וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בובליל, אתה מאובטח? אנחנו נחכה": האישה הראשונה של עולם הפשע

27.8.2015 / 18:00

היא הואשמה שאיימה על העד שהפליל את קרוב משפחתה ונחשדה בניהול אמפריית הפשע של בעלה בזמן שהיה בכלא, אבל מיכל זגורי זוכתה ובעלה יניב שוחרר, ובכך נסללה הדרך לאיחוד שהעלה את הכוננות במשטרה. "זאת אני. אני מופרעת, מה אני אעשה"

צילום: מאצ'י הוף

כאשר נכנס ראש ארגון הפשיעה מבאר שבע, יניב (ניבי) זגורי, למאסר ממושך, אנשי המודיעין של ימ"ר הנגב התבייתו על דמות אחת: רעייתו מיכל, שמלווה אותו שנים ארוכות בכל מהלך שיעשה. במשך שנים ארוכות, שררה מערכת יחסים קרובה ואינטימית בין בני הזוג וזגורי הפכה ליעד מודיעיני מיידי.

כשיניב בובליל, עד המדינה שהפליל את אחיו של ניבי, טען כי זגורי איימה עליו, החוקרים האמינו שנפלה לידיהם הזדמנות פז להפליל את מיכל ולהעמיד אותה לדין בגין איומים. "בובליל, אתה מסתובב חופשי? עוד שומרים עליך? אל תדאג, נחכה שתיגמר האבטחה" - טען העד שהטיחה בו זגורי.

לפני שבועיים, חל המהפך. מיכל זגורי זוכתה לחלוטין מתיק האיומים, חזרה לביתה, ויחד עם בעלה ניבי, שהשתחרר ממאסר ממושך בגין ניסיון רצח, עשו איחוד משפחות שמח בבאר שבע. "אני נשואה, יש לי עסק למתנות לבית ואני לומדת משפטים שנה ג'", העידה בתמימות מיכל זגורי בבית המשפט. "אני ידועה כאחת שכל הזמן צוחקת ומסתלבטת. זאת אני, פרובוקטורית. מה אני אעשה, אני מופרעת".

אשתו של יניב זגורי בפסק דינו, מאי 2011. מגד גוזני
"הא בובליל, אתה מסתובב חופשי? עוד שומרים עליך? אל תדאג, נחכה שתיגמר האבטחה". מיכל זגורי/מגד גוזני

האירוע שבגינו נאלצה זגורי, בת ה-44, להתמודד עם משפט ארוך ומתיש התרחש במאי 2012. לפי עדותו של בובליל במשטרה, היא איימה עליו - לטענתו כיוון שהוא משמש כעד מדינה נגד חגי זגורי, אחיו של ניבי בגין עבירות של ניסיון רצח והלבנת כספים. חגי אף נשלח ל-15 שנות מאסר בשנת 2010.

"הייתי בפסז' רסקו (בבאר שבע - י.א) והיה איתי שוטר שמאבטח אותי בשם קלאודיו", סיפר בובליל בחקירתו הראשונה. "בתוך הפסז', בסמוך לשווארמה של גילי, היו שני בחורים שהסתכלו עליי ועל השוטר ממושכות ובצורה מחשידה בכך שהלכו וחזרו. היו להם מבטים חודרניים לתוך העיניים שלי. ואני מכיר מעברי מה זה מבט מאיים ומה זה לא מאיים. אחד הבחורים הוא שמנמן והוא הנהג של מיכל זגורי. הוא צמוד אליה. לאחר כמה פעמים שהם הלכו וחזרו, הסתכלו עליי, הם נכנסו לחנות בגדים בסמוך לשווארמה. לאחר כמה רגעים, יצאה גברת מיכל זגורי שאותה אני מכיר היטב שנים רבות, מלווה בשני האדונים והתחילה לצעוק לעברי: "הא בובליל, אתה מסתובב חופשי? עוד שומרים עליך? אל תדאג, נחכה שתיגמר האבטחה". ואני הלכתי. מדובר באיום ברור, היות ואני העדתי כעד מדינה נגד בעלה יניב זגורי ונגד גיסה חגי זגורי. אני פוחד על החיים שלי ואני לא מעוניין לבוא לבית המשפט להעיד בתיק זה, כי מספיק מה שהיה לי איתם במשך שנתיים וחצי".

כתב אישום הוגש לאחר שהשוטר שליווה אותו אישר את הדברים שאמרה, לכאורה, זגורי. "הייתי מסופח לימ"ר נגב ליחידת אבטחה של עדי מדינה", סיפר בעדותו רס"ר קלאודיו שוורץ, השוטר שאיבטח את בובליל. "נדרשתי לאבטח אותו בעקבות הפרשה שהייתה באותה התקופה, הפרשה של ארגון פשיעה של משפחת זגורי. באותו יום עבדתי משמרת בוקר. כאשר אבטחתי את עד המדינה, הגענו לפסז' רסקו בבאר שבע וכאשר היינו סמוך לחנות שווארמה הבחנתי במיכל זגורי ושני בחורים". לדברי השוטר, היא השמיעה כלפיהם את האיומים, והוא החליט לדבר עם הממונים עליו ולהגיש תלונה למשטרה.

במהלך המשפט, שאל בא כוחה של זגורי, עו"ד זוהר ארבל, על ההיכרות בין השוטר לבין מיכל זגורי. הדבר ממחיש עד כמה מתייחסים במשטרה ברצינות לדמותה של מיכל זגורי. "כמה שנים אתה מכיר את מיכל זגורי? הטיח ארבל בפני שוורץ. "מספר שנים, לא מכיר באופן אישי, אלא מעבודת משטרה", השיב שוורץ.

ארבל: "אם היית שוטר תנועה לפני כן, לא בתפקיד רגיש או בתפקיד שאמור להיות לך בגללו חיכוך עם מיכל זגורי, איך אתה יודע שהם מלווים אותה?"

שוורץ: "אנו עושים גם סיפוחים ליחידות אחרות. כשאתה הרבה שנים במשטרה, אתה מכיר הרבה אנשים במסגרת העבודה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
יניב זגורי ואשתו. רפרודוקציה, יהודה לחיאני, מעריב, מעריב
עשו איחוד משפחות בבאר שבע. בני הזוג זגורי/מעריב, רפרודוקציה, יהודה לחיאני, מעריב

בשלב זה, הוזכר בפני הנוכחים גם עברה של שני זגורי, רעייתו של חגי זגורי, שגם היא הואשמה באיומים והטרדתו של עד המדינה, יניב בובליל. זגורי נעצרה לאחר שלפי החשד, היא פגשה את בובליל באולם אירועים בברית של אחד החברים המשותפים בבאר שבע, ויחד עם שני מכרים נוספים, יצאו מהאולם ואיימו עליו: "יא זבל, תפסת ביטחון. אנחנו נדאג לקבור אותך".

במשך המשפט, הכחישה זגורי כי שלחה מסרים מאיימים לבובליל, וטענה כי היא צוחקת איתו כיוון שהם מכירים במשך שנים ארוכות. "מאוד פחדתי שגיסי (חגי) יידע שאני צוחקת איתו".

לטענת זגורי, המפגשים בינה לבין בובליל היו רבים, ביניהם גם מפגשים עם שוטרים. "היו המון מפגשים, גם כשהוא היה עם שוטרים, והיה קטע של צחוקים ביני לבין יניב", ממשיכה מיכל זגורי. "גם עם השוטרים צחקנו. ראיתי אותו בהמון אירועים, תמיד אנו מחייכים אחד לשני".

"היו מספר פעמים שאשתו (של בובליל) פנתה אליי כדי לעשות בינינו סולחה. אמרתי שאני לא כועסת עליו. בית המשפט קבע שאנו צריכים להיות במרחק, אז כשהייתי רואה אותו, הייתי מתרחקת. אם זה היה באירועים, אם זה היה במקומות ציבוריים. מספר פעמים נכנסתי לארומה, הוא ישב שם די הרבה. הוא ראה אותי וחייך אליי, ישר יצאתי מהמקום כדי שהשוטר לא יחשוב. בתחילת המקרה (תלונה כנגדה - י.א), מאוד כעסתי עליו. אמרו לי שהוא רוצה להרוס את המשפחה שלנו. לא הבנתי מה עשינו לו. בגלל שאני אשתו של ניבי זגורי כל התיק הזה? זאת רק המשטרה. אם תקראי בין השורות מהעדות שלו בבית המשפט, זאת רק המשטרה. אני הבנתי מדבריו שהוא מפוחד מהמשטרה ברמות מטורפות, זה פשוט הזוי. הוא שיקר כי המשטרה הכריחה אותו לשקר".

התובעת: "אבל אנו לא מאשימים את בעלך. את יושבת כנאשמת, מה הקשר של בעלך?"

זגורי: "יש קשר, אני נשואה לו".

התובעת: "האיומים האלו מיוחסים אלייך".

זגורי: "הם חיפשו לפגוע בבעלי דרכי. וכאשר השמירה על יניב הייתה אמורה להסתיים, או איכשהו רצו להאריך אותה על חשבוני, המשטרה ניסתה משהו עם גיסתי. ניסו עם עוד המון עדים. אמרו 'בוא ננסה גם איתי'".

התובעת: "יניב העיד נגד גיסך, ואין על כך מחלוקת. יותר הגיוני מהדברים שאת אומרת שלך יהיה אינטרס לפגוע בו".

זגורי: "למה? הוא פגע בי?".

חגי זגורי. יהודה לחיאני, מעריב
נשלח ל-15 שנות מאסר ב-2010. חגי זגורי/מעריב, יהודה לחיאני

חקירת המשטרה העלתה כי זגורי מספקת תשובות המתיישבות היטב עם גרסת המשפחה לאירועים. מבחינת החוקרים, עם כליאתו של ניבי זגורי הפכה מיכל למושכת בחוטים. כאשר היא נקראת לעדות, היא מוכנה היטב עם התשובות הטובות ביותר.

החוקר: "אני אומר לך שהמאבטח של יניב, שהוא שוטר, התלונן ביום המקרה ואמר שאת איימת על יניב".

זגורי: "אני לא אמרתי דבר כזה. איך אני אגיד לו דבר כזה כשיושבים בינינו 20 אנשים ומוזיקה בחוץ. חוץ מ'בובליל, מה שלומך? מה איתך?', לא אמרתי כלום. כנראה שיש לו בעיות בשמיעה והוא שילם לשוטר שישקר כמו שהוא עשה לכולם".

החוקר: "איך את מסבירה שגם השוטר שאבטח אותו מאשר את דבריו של יניב, עוד לפני שיניב בכלל הגיש תלונה?"

זגורי: "הכול מתואם ביניהם, כדי לפגוע במשפחה שלי. יניב אמר שהוא יהרוס את כל המשפחה והמגמה שלו זה להרוס את כל המשפחה ואין לי שום דבר אישי נגדו. אני מעולם לא פגעתי בו ולא רבתי איתו ולא איימתי עליו ולא אאיים עליו. אני לא עבריינית. אני עובדת עם ציבור ואני מעולם לא אמרתי שום דבר ממה שהוא אמר. במשך כל המשפט נגד גיסי הוא פנה אליי לשלום ואני תמיד כיבדתי אותו מתוך רצון שלא להסתבך, כי אני יודעת שהוא מתלונן על כל מי שזז ומשקר".

החוקר: "אני יכול להבין שבגלל שיניב העיד כעד מדינה נגד גיסך יש לך סכסוך איתו ולכן את יכולה להגיד שהוא שקרן, אבל מה הקשר שלך לאותו שוטר שמאבטח את יניב ובא ביום האירוע למסור עדות על מה ששמע ממך?".

זגורי: "גם השוטר שקרן. אין סיכוי בעולם שאגיד דבר כזה. והיו שם מלא אנשים אז איך אני אצעק לו דבר כזה, מה אני מפגרת? מה אני אסבך את עצמי? יניב יודע שיש לי אירוע משפחתי והוא רוצה להרוס לי אותו ואין סיכוי בעולם שאני אצעק ממרחק כזה ומול כל האנשים שעמדו שם ואאיים עליו. מה אני עבריינית? אני מבקשת שלא יעצרו אותי. יש לי שלוש בנות ובעלי לא בבית ואני לפני אירוע ואני בלחץ אטומי. אני מוכנה לעולם לא להגיד לו 'שלום' ולא 'מה שלומך''".

יוסי בוחבוט, שנורה למוות באשקלון, פברואר 2014. אתר אשקלונים,
נשלח על ידי חגי זגורי לפגוע באמצעות רימון רסס בעיתונאי. העבריין המנוח יוסי בוחבוט/אתר אשקלונים

שמחה וצהלה שררה בבית משפחת זגורי עם שחרורו של האסיר ניבי, שסיים מאסר ממושך בן שבע שנים. זגורי נשלח לכלא לאחר שהורשע בקשירת קשר לביצוע רצח, על ששלח את העבריין האשקלוני המנוח יוסי בוחבוט לפגוע באמצעות רימון רסס בארצי חלפון, עיתונאי קול נגב. סעיף נוסף שבו הואשם ניבי הוא כי היה אחראי להנחת רימון רסס ליד ביתו של אמיל צלאח, קצין מודיעין בבית הסוהר אוהלי קידר, שלפי המידע המודיעיני, התנכל לידידו של זגורי.

גם במהלך שהותו בכלא יירטה המשטרה שורה של שיחות חשובות ומעניינות, שהעמידו אותה בכוננות לקראת שחרורו. זגורי, לפי הדוחות המודיעיניים, עמד בקשר רציף עם הנאמן שלו, העבריין משה רובין, בכל הקשור לעסקי הימורים והימורי ספורט בלתי חוקיים. בשיחות נשמעים השניים מדברים באופן רציף על המשחקים הקרובים.

"המשפחה איבדה באותה התקופה כל רסן", מספרים גורמי מודיעין במשטרה. היום, עם שחרורו של ניבי, שבה המשטרה להאזנות ובדיקה בציציות של כל צעד שמבצעת המשפחה. "הוא יחזור הביתה ואנחנו הולכים מיד למושב", אמרה מיכל באחד הדיונים בעניין ערעורו בתיק איומים על קצינת שירות בתי הסוהר המתנהל בימים אלו. "אני אבא נורמטיבי", אמר זגורי בחקירתו. "אין לי כוחות, התעייפתי נפשית והמצב הבריאותי שלי לא טוב". ולמרות אמירות אלו, במשטרה בטוחים: אימפריית הפשע של משפחת זגורי עודנה קיימת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully