וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזרח אוקראינה: "מעוז המורדים נכבש בידי הצבא"

9.8.2014 / 18:01

הכוחות הפרו-רוסים מסרו כי צבא אוקראינה הביא לכניעת המורדים באזור דונייצק. "קבוצת הלוחמים נכנעה לחלוטין", מסרו המורדים. אחרוני המפגינים פונו מהכיכר המרכזית בקייב

כוחות צבא אוקראינה סמוך לעיר דונייצק, מזרח אוקראינה. רויטרס
חייל אוקראיני בסמוך לעיר דונייצק, היום/רויטרס

מפקד בכיר של כוחות הבדלנים הפרו-רוסים במזרח אוקראינה אמר היום (שבת) כי כוחות צבא אוקראינה השתלטו על העיירה קרסני לוץ', ובכך למעשה הביאו לכניעת כוחות המורדים בכל אזור דונייצק, שנחשב עד לאחרונה למעוז הבדלנים במדינה.

הצהרתו של איגור גירקין, קצין לשעבר בכוחות המיוחדים של רוסיה, נחשבת הודאה נדירה ומשמעותית במיוחד מצד המורדים בנוגע להתקדמות צבא אוקראינה, בתום ארבעה חודשי לחימה במזרח. לדבריו, העיירה קרסני לוץ', דרכה עוברת אחת משני דרכים ראשיות לדונייצק ולמחוז לוהנסק, "נכבשה בידי האויב".

עוד בעולם:
המפציצים הרוסיים מתקרבים יותר ויותר לארה"ב
בגלל הסנקציות, גם הדוב הרוסי מהדק את החגורה
"עובדי השטן": היזידים, הכת הסודית שנרדפת בעיראק

כוחות צבא אוקראינה סמוך לעיר דונייצק, מזרח אוקראינה. רויטרס
כוחות הצבא האוקראיני באזור העיר דונייצק/רויטרס

נפילת העיר בידי הצבא תוביל לקטיעת יכולת המעבר למרבית אזורי הלחימה המזרח. "קבוצת הלוחמים דונייצק-הורליבקה של נובורוסיה נכנעה לחלוטין", נמסר בהודעה בחשבון הפייסבוק של כוחות המורדים. "נובורוסיה", רוסיה החדשה, הוא המונח באמצעותו מתייחסים הבדלנים לאזור מזרח אוקראינה. הורליבקה נמצאת כ-30 קילומטרים מצפון לדונייצק.

עם זאת, דובר מטעם כוח הצבא האוקראיני במזרח המדינה, אנדריי ליסנקו, מסר לכתבים היום כי אינו יכול לאשר את הדיווח מטעם המורדים. בדונייצק, דובר מטעם העירייה מסר כי גם היום לפחות אדם אחד נהרג בקרבות בדרום העיר, וכמה נוספים נפצעו.

חבילת סלוללר בזול

למבצע הזה אי אפשר לסרב! 4 מנויים ב-100 וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
פינוי כיכר מיידן, קייב. רויטרס
פינוי המפגינים מהכיכר המרכזית בקייב/רויטרס

בתוך כך, מחריפה הדאגה בנוגע למשבר הומניטרי בלוהנסק, שם נערכת לחימה כבדה זה זמן רב, ומתגברים הדיווחים על מצור שהטילו כוחות המורדים על העיר. כלי התקשורת הרוסיים דיווחו כי גורמים בממשל המקומי מסרו שהעיר ללא אספקת מים וחשמל כבר כשבוע, ומרבית החנויות בה נסגרו.

מוסקבה קראה לשליחת כוח משימה הומניטרי ללוהנסק, אולם קייב ומדינות מערביות רבות חוששות מכך שרוסיה תשתמש בכך כתירוץ לשליחות כוחות צבא, על רקע דיווחים על כך שכ-20 אלף חיילים רוסיים התאספו באזור הגבול. ברוסיה ביטלו את הדיווחים כ"סיפורי אגדות".

מהוועד הבינלאומי של הצלב האדום נמסר אמש כי מתרחבות פעולות הסיוע על מנת להקל על המשבר באזור. בהצהרה רשמית, אישר הצלב האדום כי התקבלה הצעה מרוסיה להעברות שיירות סיוע. "כל סיוע הומניטרי יתקבל בברכה", נמסר. עם זאת, הודגש בהצהרה: "ננקוט בפעולות הדרושות על מנת לדבוק באופן מלא בעקרונות הפעולה שלנו, של ניטרליות ועצמאות".

פינוי כיכר מיידן, קייב. רויטרס
חלק מהמפגינים התנגדו לפינוי/רויטרס

במקביל, בקייב הוסרו היום את הבריקדות האחרונות שחסמו את הרחוב הראשי בבירה האוקראינית, שהוקמו באזור בזמן המחאה שהביאה להדחת הנשיא ויקטור ינוקוביץ' בחודש פברואר האחרון. למרות חילופי השלטון, המפגינים נותרו בכיכר מיידן המרכזית, עד שראש עיריית קייב, ויטלי קליצ'קו, הודיע כי הגיע להסכמה עם המפגינים לפנותם מהכיכר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully