וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת הרוג הגישה תחקיר לרמטכ"ל; צה"ל עדיין חוקר

12.3.2014 / 4:05

משפחת אזרח עובד צה"ל שנהרג בתאונת עבודה על פס הייצור של טנק המרכבה הגישה לרמטכ"ל תחקיר שערכה על מות יקירה, כיוון שחקירת צה"ל בנושא נמשכת כבר שלוש שנים

דימטרי ז'ורבינסקי ז"ל, אזרח עובד צה"ל' מת בתאונת עבודה מחרידה במפעל 'טנק המרכבה' במחנה תל השומר באפריל 2011.. באדיבות המשפחה
דמיטרי ז'ורבינסקי/באדיבות המשפחה

בני משפחתו של דמיטרי ז'ורבינסקי, אזרח עובד צה"ל שנהרג באפריל 2011 במהלך עבודתו במפעל לייצור טנק המרכבה בבסיס תל השומר, מאסו בסחבת שנקט צה"ל בכל הקשור לפרסום התחקיר המלא בנוגע למות יקירם, ובצעד יוצא דופן החליטו לפרסם תחקיר משלהם ואף להציגו להגישו לרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ. לטענת בני המשפחה, שהסתייעו בשירותיו של עו"ד אלי סבן, עד היום צה"ל לא העביר לידיהם את ממצאי התחקיר המלא על אודות תאונת העבודה שקרתה לז'ורבינסקי ולא סיפק מידע על מה שאירע בבית מלאכה מספר 9 בבסיס, שבו מצא את מותו. "לא היינו יכולים להמתין עוד", אמרה אלינה זינגרמן, בתו של ז'ורבינסקי. "כל הזמן מבטיחים שאוטוטו מסיימים את החקירה. אבל ההבטחות נשארות ריקות מתוכן".

עוד בוואלה! חדשות:
מסתמן: משה אבוטבול זכה בבחירות בבית שמש
נצרת: ראש העיר עלי סלאם זכה בבחירות החוזרות
שופט העליון בדימוס אדמונד לוי מת בגיל 72

בחודש שעבר ביקרו לראשונה בני משפחתו של ז'ורבינסקי במקום עבודתו. הם אספו עדויות מעובדים שהבחינו בתאונה, וחיברו תחקיר על מה שאירע ליד מכונה מספר 7 במתחם, שבה מעובדים שבבים עבור צריח הטנק של מרכבה סימן 4. בימים אלה הם שלחו את ממצאי התחקיר לרמטכ"ל גנץ, וכן לראש אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה (אט"ל), אלוף קובי ברק. על פי התחקיר שחיברו בני המשפחה, ז'ורבינסקי נמצא מוטל בתוך המכונה לעיבוד השבבים סמוך לשעת חצות ב-11 באפריל 2011. הוא זעק לעזרה במשך זמן לא ידוע, עד אשר אחד מחבריו הגיע למקום. חברו הבחין בו, עצר את פעולת המכונה והזעיק צוות מגן דוד אדום למפעל.

דימטרי ז'ורבינסקי ז"ל, אזרח עובד צה"ל' מת בתאונת עבודה מחרידה במפעל 'טנק המרכבה' במחנה תל השומר באפריל 2011.. באדיבות המשפחה
ז'ורבינסקי/באדיבות המשפחה

המשפחה טוענת כי אמבולנס מד"א שהיה בדרכו למפעל עוכב בכניסה לבסיס, אך לטענת פיקוד הבסיס, מדובר היה בעיכוב שארך "דקות אחדות". מדוחות מד"א עולה כי במקום שבו נמצא ז'ורבינסקי, היו כתמי שמן על הרצפה, בתאורה דלקה באופן חלקי ונשמע רעש חזק, כך שהאפשרות שמישהו היה שומע את צעקותיו הייתה קלושה. בתחקיר צוין כי בבית המלאכה לא היה גורם שיסייר בין המכונות ויפקח על המתרחש במקום. כמו כן לא נמצא במקום גורם רפואי שיכול היה להעניק עזרה ראשונה במידת הצורך.

גורם עמו שוחחו בני המשפחה רמז כי עליהם לבדוק את השיחות האחרונות שביצע ז'ורבינסקי בטלפון הנייד שלו. לפי חשד המשפחה אביהם נאלץ לעבוד על שתי מכונות במקביל – בניגוד למקובל, גם אם מדובר בפרק זמן קצר יחסית. "הוא היה עובד מצטיין", אמרה זינגרמן הבת. לדבריה, "כל המפקדים מעידים על כך ולכן כל הסימנים מצביעים על כך שהייתה שם רשלנות שגרמה לתאונה ולתוצאה הקשה. מצאנו עוד הרבה ממצאים קשים שאנו ממתינים לתוצאות שלהם. הגשנו למומחים מסמכים ועדויות. לא ייתכן שחקירה כזאת תיארך שלוש שנים. ישבנו ליד אבא בבית החולים כשהיה פצוע קשה, התפללנו שישרוד, אבל הוא לא הצליח. מאז אנחנו מחכים לדעת מה קרה שם".

מדובר צה"ל נמסר: "צה"ל מביע צער על מותו של דמיטרי ז'ורבינסקי ושולח את תנחומיו למשפחה. מדובר בחקירה מקיפה ומורכבת שהסתיימה לאחרונה, מסקנותיה הועברו לפרקליטות והן מצויות כעת בבחינת התביעה הצבאית". גורם צבאי מסר כי בחודש פברואר האחרון הגיעה המשפחה לביקור במש"א, ביקור שנועד לתת מענה עד לסיום בחינת האירוע. "במהלך הביקור סיירה המשפחה במקום בו נפטר ז'ורבינסקי ועודכנה בפרטי המקרה הניתנים לחשיפה ", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully