וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקלטת הלוהטת של ארדואן מעוררת סערה בטורקיה

25.2.2014 / 11:11

האופוזיציה דורשת מרה"מ להתפטר, בשל הקלטה בה הוא נשמע מורה לבנו להיפטר מכסף מזומן. רק לאחרונה הודה ארדואן במהימנות הקלטה, בה הוא נשמע מורה לצנזר נאום של אחד מיריביו

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

כלי תקשורת בטורקיה מדווחים כי אלפי פוליטיקאים, פקידים וקצינים, היו נתונים להאזנות סתר מצד המשטרה בשלוש השנים האחרונות. סגן ראש הממשלה, בולנט ארינץ', אישר כי במשרדי התביעה הכללית אותרו 107 קלסרים, ובהם 2,280 מספרי טלפון שהיו נתונים להאזנות.

כמה עיתונים העריכו כי המספר האמיתי קרוב יותר ל-7,000. פרשנים בודדים, פרו-ממשלתיים, דיווחו כי התובעים שהורו על ההאזנות הם אנשי "חיזמת" ("השירות") – נאמניו של איש הדת פתהוללה גולן, יריבו של ארדואן.

בתוך כך, אמש פורסמה הקלטה בכמה אתרי חדשות במדינה, בה נשמע לכאורה קולו של ראש הממשלה, רג'פ טייפ ארדואן, בשיחה עם בנו, בילאל. בשיחה מורה ארדואן לבנו להיפטר מכסף שנמצא בביתם. באותו יום, ב-17 בדצמבר, בניהם של שלושה משרי הממשלה נעצרו במסגרת חקירת פרשת השחיתות המטלטלת את המדינה.

ההקלטות חושפות: כך מכניע ארדואן את התקשורת בארצו
וכך מגלה ארדואן את המאה ה-21, עם הולוגרמה משוכללת

ראש ממשלת טורקיה רג'פ טייפ ארדואן עם הנשיא עבדוללה גול וראשי הצבא, בטקס חנוכת מטוס ביון חדש בבסיס קוניה. פברואר 2014. AP
ארדואן עם הנשיא גול ובכירי הצבא, בחנוכת מטוס ביון בשבוע שעבר באנקרה/AP

לפי דיווחים בטורקיה, מיד אחרי שהקלטת הודלפה לתקשורת נפגש אמש ארדואן עם חאקאן פידאן, ראש המודיעין הכללי (MIT), בעצתו, ארדואן הודיע שהקלטת זויפה, ואמר שינקוט צעדים פליליים נגד מי שפיברק אותה. מפלגות האופוזיציה בפרלמנט כינסו ישיבת חירום כדין לדון בהדלפה, וקראו לארדואן להתפטר מתפקידו.

רק לאחרונה הודה ארדואן במהימנות הקלטה, בה הוא נשמע מורה לצנזר נאום של אחד מיריביו, מנהיג התנועה הלאומית דבלט בחצ'לי. לפי תמלול השיחה שהתפרסם בתקשורת הטורקית, ארדואן אמר למנהל התחנה שבה שודר הנאום: "אתה רואה את מסיבת העיתונאים שמשודרת עכשיו? אתה לא מודע למה שאתה עושה!".

עוד בוואלה

המהפכה של וואלה Fiber שתחסוך לכם בעלויות הטלוויזיה והאינטרנט

לכתבה המלאה

הקלטת השיחה בין ארדואן לבנו:

ארדואן מתעקש שפרשת השחיתות שנחשפה בסוף השנה שעברה, שאילצה אותו לפטר ארבעה שרים, היא למעשה קונספירציה שנרקמה על ידי יריבו, איש הדת הגולה פתהוללה גולן. לדבריו, אנשיו של גולן, המשמשים בתפקידים בכירים בתביעה בטורקיה, פועלים כדי להפליל את בכירי השלטון, בין היתר בשליחות "מדינות זרות".

גולן, המתגורר בפנסילבניה, היה בעבר בן ברית של ארדואן עד שנאלץ לעזוב את טורקיה. בחודש שעבר הוא התראיין באופן נדיר כדי להכחיש בתוקף את ההאשמות מצד ארדואן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully