וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הוא צרח כמו מטורף ונופף מולי באקדח: 'אל תתעסקו עם ה-FBI'"

30.1.2014 / 14:01

חבר הקונגרס מייקל גרים, שאיים להרוג כתב וחשוד בסחיטת הרב פינטו, מעורב בשלל פרשות נוספות. הוא השתכר עירום בכנרת, נופף בסכין מול מחוקק יהודי ואיים לשבור שיניים לצלם

צילום: רשת NY1, עריכה: יאיר דניאל

חבר הקונגרס מייקל גרים, שאיים להשליך עיתונאי ממרפסת בניין הקפיטול בוושינגטון, הפך שלא מרצונו לשיחת היום בתקשורת האמריקנית. הוא מתואר כבריון חמום-מוח, שאינו מצליח להתנער מעברו כסוכן חמוש. יש מי שמכנה אותו "גרים ריפר" (מלאך המוות).

אתמול (רביעי) תועד גרים מתפרץ בזעם לעבר מראיין, שביקש ממנו להגיב על החקירה של מימון קמפיין הבחירות שלו. ואולם, חיפוש זריז מגלה כי זו אינה התקרית האלימה הראשונה שנקשרה בשמו של חבר הקונגרס, המעורב גם בפרשת הרב יאשיהו פינטו כאחד החשודים בסחיטתו.

מהו החוט המקשר בין חקירת הבולשת לפרשת הרב פינטו?

חבר הקונגרס מייקל גרים בוועדת החוץ של בית הנבחרים. ספטמבר 2011. FLICKR,
חבר הקונגרס מייקל גרים בוועדת החוץ של בית הנבחרים ב-2001/FLICKR

גרים היה לוחם בחיל הנחתים. הוא שירת במלחמת המפרץ ולאחר מכן התגייס ל-FBI. ב-1995 עבר למדור ללוחמה בשחיתות בוול סטריט. ב-1999 היה מעורב בקטטה בניו יורק, שאחריה נקבע כי חרג מסמכותו כסוכן.

עוד בוואלה

רוצים להנות מאינטרנט מהיר וחבילת טלווזיה בזול? זה אפשרי!

לכתבה המלאה

וכך תיאר המגזין "ניו יורקר" את הסיפור:

"(השוטר לשעבר גורדון) וויליאמס עבד מחוץ למשמרת כשומר הסף בבאר 'קריבייאן טרופיקס'. מעט אחרי השעה חצות, נכנס מייקל גרים לבר, כשהוא מלווה באישה ממוצא קריבי. בעלה בנפרד של האישה, גם הוא ממוצא קריבי, כבר ישב בבאר". תגרה פרצה בין שני הגברים. הם החליפו אגרופים והשומר, וויליאמס, סילק את גרים מהפאב. בחוץ אמר לו גרים: "תודה רבה, אחי. הוא (הבעל) לא יודע עם מי הוא מתעסק. אני אגרום לו להיעלם למקום שאף אחד לא ימצא אותו".

שעתיים וחצי לאחר מכן, חזר גרים לפאב כשבידו אקדח שלוף. "גרים צרח כמו מטורף", העיד וויליאמס, "הוא אמר: אני הולך להרוג אותו, אני פאקינג סוכן FBI, שאף אחד לא יאיים עליי". לאחר מכן עזב גרים, וחזר שוב כעבור שעה וחצי, הפעם בליווי שוטרים. הוא טען שהוא הותקף, ונכנס בסערה בחיפוש אחר הגבר שעמו התקוטט קודם לכן. הוא צעק: "כולם לעמוד ליד קיר, ה-FBI בשליטה. וכל הגברים הלבנים - החוצה".

הכתב מייקל סוטו, שקיבל איומים מחבר הקונגרס מייקל גרים. AP
הכתב מייקל סוטו. חבר הקונגרס איים להשליך אותו מהגג/AP

לגרים היה חלק באחד האירועים היותר-מוזרים שהתרחשו בארץ בשנים האחרונות. ב-2012 הוא זינק עירום ושיכור לכינרת, במהלך טיול לישראל שערכו חברי קונגרס שמרנים. הקבוצה נחקרה לאחר מכן על ידי ה-FBI. אם לא די בכך, גרים "שכח" לדווח על עצירה פרטית בקפריסין בדרכו חזרה לארה"ב. מארגן הטיול נעצר בחשד לשוחד.

במקרה אחר ב-2012, לפי הבלוג הפוליטי City & State, גרים סעד ארוחת בוקר עם חבר הקונגרס הדמוקרטי סטיב ישראל. ישראל התלוצץ על חשבונו של גרים, אך גרים לא אהב את הבדיחה. כשגרים שאל את חברו לשולחן מדוע הוא אינו צוחק, גרים נופף לעברו בסכין חמאה והבהיר לו שהוא "לא צוחק".

גרים מתואר כאדם הנוטה גם כלפי חברי מפלגתו. דני פנזלה, פעיל "מסיבת התה" של הימין הקיצוני, העיד ב-2011 כי גרים איים פעם "לשבור לו את השיניים" אם לא יפסיק לתעד אותו במצלמה.

סיפור נוסף שרודף את גרים מתאר אותו מקיים יחסי מין בתא שירותים, בלילה שלפני השבתת הממשל בסוף 2013. המקומון "ברוקלין מגזין" מתעקש על מהימנות הפרסום, לפיו גרים חמק לפאב מקומי עם אישה זרה. גרים טוען כי מדובר בחלק מ"קמפיין ההשמצה של הדמוקרטים".

הכינרת. GettyImages
קבוצת חברי הקונגרס שהשתכרו בעירום בישראל נחקרו בשובם. רוחצים בכינרת/GettyImages

גרים, בן 43, מייצג בבית הנבחרים את סטטן איילנד וחלקים מברוקלין, והוא חבר הקונגרס הרפובליקני היחיד מטעם מדינת ניו יורק. ביום רביעי לפנות בוקר, אחרי נאום מצב האומה של הנשיא אובמה, הוא איים "לקרוע לשניים" את הכתב מייקל סוטו, מרשת הכבלים NY1. גרים פרסם הבהרה למעשיו, שלא כללה התנצלות אלא למעשה מתקפה על המראיין "שעשה מחטף במהלך הצילומים".

ראש העיר ניו יורק, הדמוקרטי ביל דה בלאזיו, קרא לקונגרס להשעות את גרים. בקרב הרפובליקנים בקונגרס מסרבים להתרגש יתר על המידה: מלשכתו של יו"ר בית הנבחרים, ג'ון ביינר, הסתפקו באמירה כי "ראוי שגרים יתנצל". גרים הסכים לבסוף להביע חרטה. אמש הוא אמר: "טעיתי. לא הייתי צריך להרשות לרגשות שלי להשתלט עלי ולאבד את קור הרוח. התנצלתי בפני מייקל סוטו ,והוא קיבל זאת בכבוד. בקרוב נקבע לשבת לארוחת צהריים". סוטו הודיע כי הוא מקבל את ההתנצלות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully