חמישה קרונות של רכבת משא שהובילה ברום ואשלגן סטו הלילה (שלישי) מהמסילה, כחצי קילומטר מדרום לקריית גת - והתהפכו. לא דווח על נפגעים ולא על נזק שנגרם לסביבה בשל החומרים המסוכנים. לוחמי אש ושוטרים שהוזעקו למקום חסמו את הגישה לאזור. צוותים של רכבת ישראל וכן של המשרד להגנת הסביבה הוזעקו למקום. נסיבות התאונה נחקרות.
בעקבות התהפכות הקרונות, נמסר מרכבת ישראל כי תנועת הרכבות בכל הארץ פועלת כסדרה, אך תחנות באר שבע ולהבים נסגרו, ותנועת הרכבות לכיוון דרום נעצרת בתחנת קריית גת. "נכון לעכשיו אין צפי לפתיחת התחנות. צריך להרים את הקרונות ולבדוק את הנזק שנגרם למסילה", נמסר.
דובר כיבוי אש לכיש, אלי כהן, אמר לוואלה! חדשות כי מדובר ברכבת משא בת 20 קרונות, שהכילו ברום ואשלגן. "הברום הובל בחלקה הקדמי של הרכבת ולא נפגע. הקרונות שהתהפכו הכילו אשלגן במצב מוצק ולפי שעה אין דליפה של החומר", אמר כהן.
"חלק מהקרונות נקברו תחת האדמה מעוצמת ההתהפכות", הסביר. "השארנו במקום צוות לאבטחת קרונות המשא והזמנו מנופים המסוגלים להרים אותם ללא גרימת נזק". כהן הוסיף כי נהג הקטר ואיש הצוות שהיה עמו הצליחו להימלט מהרכבת ללא פגע, וכי הם דיווחו על שאירע באופן מידי.
לדברי איש הכבאות, אשלגן במצב מוצק אינו מסוכן, אלא אם הוא בא במגע עם מים. "החשש הוא מהלחות הגבוהה באזור, כיוון שמדובר בשטח חקלאי. להערכתי העבודות במקום יימשכו כל הלילה, וייתכן שאף עד שעות הצהריים. הנזק שנגרם לקרונות גדול מאוד".
השר להגנת הסביבה עמיר פרץ הנחה את צוותי הבדיקה והניטור ללוות את פינוי המכולות ואמר כי "האירוע הוא תמרור אזהרה לקראת בניית תוואי הרכבת מאילת שאמורה לשנע חומרים מסוכנים בעתיד גם בתוך ערים ובסמיכות לישובים. זהו איתות חמור לכך שהגישה לשינוע חומרים מסוכנים צריכה להשתנות מקצה לקצה".