וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר ההגנה הייגל: "הצבא מוכן לתזוזה, בהתראה של רגע"

27.8.2013 / 14:00

24 שעות של רוחות מלחמה: סוכנות רויטרס דיווחה כי גורמים במערב מסרו לאופוזיציה הסורית - "תקיפה תוך ימים". רוסיה החלה לפנות את אזרחיה מסוריה, בבריטניה יתכנס הפרלמנט

מערכת וואלה

שר ההגנה האמריקני צ'אק הייגל, אמר בראיון שהתפרסם בצהריים ברשת BBC כי הצבא האמריקני ערוך ומוכן לבצע תקיפה בסוריה, "בהתראה של רגע. העברנו את הכוחות למקומם כדי שניתן יהיה לבצע את ההנחיות של הנשיא אובמה", אמר הייגל. "אנחנו מוכנים לתזוזה. ברור למדי שנעשה שימוש בנשק כימי בסוריה, והמודיעין מצביע שזה לא נעשה בידי המורדים".

הפנטגון הציג לנשיא אובמה את כל התסריטים לכל ההתפתחויות, ציין הייגל בראיון. "הוא עיין באפשרויות, אנחנו מוכנים לזוז". שר ההגנה האמריקני הוסיף כי פקחי האו"ם שבחנו את הזירה שנפגעה לכאורה על ידי נשק כימי בשבוע שעבר הסיקו מהבדיקות שקימו כי המשטר הסורי עומד מאחורי השימוש בנשק כימי. "אני סבור שדי ברור כי נעשה שימוש בנשק כימי נגד אזרחים בסוריה", ציין.

"מהמודיעין עולה כי לא המורדים הם שעשו שימוש בנשק כימי", הדגיש הייגל שהוסיף כי "יש חומר מודיעיני די מוצק שלפיו הממשלה הסורית השתמשה בנשק הכימי, אולם נמתין לגלות מה יגלו החומר המודיעיני והעובדות".

סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה כי מעצמות המערב הודיעו לאנשי האופוזיציה בסוריה לצפות לתקיפה צבאית "תוך ימים ספורים" – כך טענו היום (שלישי) בצהריים מקורות שהיו עדים למפגש בין הצדדים. לדברי אותם גורמים, מטרת התקיפה תהיה להרתיע את הממשל בסוריה מלעשות שימוש נוסף בנשק כימי. כמו כן, דווח כי המורדים העבירו למעצמות רשימת מטרות מועדפות לתקיפה.

ראש ממשלת בריטניה, דיוויד קמרון, הודיע היום כי למרות שהפרלמנט הבריטי נמצא בפגרת קיץ, הוא יכונס לדיון מיוחד בנושא סוריה ביום חמישי הקרוב. הודעה זו מגיעה כמה שעות לאחר שגורם בלשכתו של קמרון חשף כי בריטניה מכינה תוכניות לתקיפה צבאית בסוריה.

סוכנות הידיעות הצרפתית דיווחה כי רוסיה נערכת לפנות את אזרחיה מהמדינה. מטוס רוסי, נחת היום בעיר הנמל לטקייה שבסוריה, כשהוא נושא מזון. המטוס יעמוד לרשותם של אזרחים רוסים ויוצאי מדינות ברית המועצות לשעבר, שיבקשו להתפנות מהמדינה. על פי הדיווח, בדרכו חזרה לאירופה, יפנה המטוס 180 אזרחים ממדינות ברית המועצות לשעבר וכן 100 אזרחים רוסים.

בתגובה לדיווחים על מבצע צבאי מתקרב, אמר שר החוץ הסורי ווליד מועלם אמר כי במקרה שארצו תותקף, "יש לנו שתי אופציות: או להיכנע או להגן על עצמנו בכל האמצעים העומדים לרשותנו. זו האפשרות העדיפה עלינו, ואני לא אומר שום דבר מעבר לזה".

בנוסף האשים מועלם את ישראל: "צריך להסתכל לכיוון ישראל והאינטרס שלה. ארצות הברית ובנות בריתה משרתות קודם כל את ישראל. אם הם חושבים שהמתקפה הצבאית נגדנו תשפיע על מאמצי הצבא אני מבטיח לכם שזה לא ישפיע כלל על מה שהצבא הכביר שלנו עושה. אנחנו תמיד אומרים לחברינו הרוסים שאנחנו בוטחים בהם, אבל לא בארה"ב שלא רוצה פתרון פוליטי. זאת מפני שישראל לא רוצה בפתרון פוליטי".

עוד במהדורה:

הסכנות הבטיחותיות שאורבת לילדים בדרך לבית הספר: שנת הלימודים תשע"ד נפתחה כסדרה, אבל בבתי ספר רבים ברחבי הארץ ל יש מפגעי בטיחות חמורים שלא תוקנו לפני תחילת שנת הלימודים. על פי נתוני אור ירוק- ב-40% מבתי הספר אין מעבר חציה, או שהוא לא תקין, והילדים - מסתכנים מדי יום.

הבוקר הפקדנו את הילדים שלנו בידיהם של המורים והגננות שהולכים לבלות איתם לפעמים אפילו יותר שעות מאתנו. אהוד עזריאל מאיר, עורך וואלה! יהדות ומורה לשעבר - חושב שהגיע הזמן שנתייחס אליהם כאל האנשים החשובים ביותר במדינה.

מעושרות, שימו לב: מותג האופנה טומי הילפיגר פותח חנות ענק בתל אביב. מותגי יוקרה נוספים מרחיבים את הפעילות העסקית בישראל - לירוי שופן, עורך וואלה! אופנה, מסביר ששוק האופנה הישראלי עובר תהליך של קיטוב.

התחזית: היום עלייה קלה בטמפרטורות, מחר -התחממות נוספת והכבדה בעומס החום. הטמפרטורות תהיינה גבוהות מהרגיל.

  • עוד באותו נושא:
  • סוריה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully