וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל עומס החום: שיא בצריכת החשמל לקיץ 2013

לי בן שי

15.8.2013 / 18:42

צריכת החשמל הגיעה ל-10,714 מגה-ואט, אך בחברת החשמל מרגיעים: בניגוד לשנה שעברה, לא צפויים שיבושים באספקת החשמל. עומס החום צפוי להימשך גם בסוף השבוע ברחבי הארץ

מחצית מחודש אוגוסט כבר מאחורינו והחום הכבד נותן את אותותיו: היום (חמישי) שוב נשבר שיא צריכת החשמל בישראל לקיץ הנוכחי. צריכת החשמל הגיעה בצהריים ל-10,714 מגה-ואט, המהווים כ-89% מסך יכולת הייצור הכוללת. מדובר בכ-400 מגה-ואט יותר מהשיא הקודם של קיץ זה, אשר נקבע ב-29 ביולי ועמד על 10,317 מגה-ואט.

שיא הצריכה אי פעם עומד על 11,900 והוא נקבע בחודש יולי 2012. מחברת החשמל נמסר לוואלה! חדשות כי הסיבה לשיא היום, קשורה לעומס החום הכבד ששורר בארץ בימים האחרונים. כל עלייה או ירידה בטמפרטורות היא משמעותית להיקף הצריכה, כאשר עלייה במעלה אחת מובילה ל-300 מגה-ואט נוספים בצריכה. ככל שעומס החום נמשך יותר ימים ברציפות, כך עולה גם הצריכה. על אף שמחר עומס החום יימשך, בחברת החשמל לא מצפים לשיא חדש – משום שמפעלים ועסקים רבים נשארים סגורים, צריכת החשמל בסוף השבוע פוחתת.

הכבדה בעומס החום בחברת חשמל, יולי 2012. דרור עינב
עלייה במעלה אחת מובילה ל-300 מגה-ואט נוספים בצריכה. בוחנים את צריכת החשמל ביולי 2012/דרור עינב

עוד הוסיפו כי בניגוד לשנה שעברה, לא צפויות הפסקות חשמל כתוצאה מהביקוש הגדול. "יש רזרבה מספיקה ולא צפויים שיבושים באספקת החשמל. כמו כן, הקיץ הזה הוא קיץ יותר קר מהקיץ שעבר. בנוסף, בשנה שעברה היה משבר חמור בשל המחסור בגז הטבעי והשנה מסתמכים על הגז מאסדת תמר - אלמנט נוסף שמאפשר יציבות למערכת", מסרו בחברת החשמל.

אנטולי חריטונוב, חזאי בכיר בשירות המטאורולוגי, מסר כי כמו אתמול, גם בסוף השבוע עומס החום צפוי להימשך. עומס חום כבד צפוי בבקעה, בערבה, בשפלה ובצפון הנגב. בצפון יהיה עומס חום בינוני עד כבד ובהרי המרכז והצפון עומס חום קל עד בינוני. "השנה טיפה יותר נוח, הטמפרטורה נמוכה במעלה או שתיים מהתקופה המקבילה אשתקד", מסר חריטונוב. החזאי הבכיר ממליץ להיצמד למזגנים: "בכל אופן, זה אוגוסט. צריך לשתות יותר מים, להשתמש בקרם הגנה ובכובע והכי טוב באמצע היום לשהות ליד מזגן ולשתות משהו קר".

מתרחצים בחוף הרצליה דרום, 26 במרץ 2013. דרור עינב
אם לא במזגן, לפחות במים - אבל לא לשכוח קרם הגנה וכובע/דרור עינב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully