וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא חדש לאיראן: ננהג במתינות ונסיר את הסנקציות

4.8.2013 / 0:06

רוחאני הציג את חזונו כשאמר כי "המדינה זקוקה לפיתרון לאומי שמתרחק ממדיניות קיצונית", ושידר אופטימיות: "העתיד מבטיח". המנהיג חמינאי הודה: "הסנקציות מקשות על העם"

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

נשיאה השביעי של איראן, חסן רוחאני, נכנס אתמול (שבת) לתפקידו לאחר שקיבל את "צו המנהיג" מחמינאי, וכבר הספיק להציג חזון שמסתמן, לפחות לפי דבריו, כמתון משל קודמו. "המדינה זקוקה לפיתרון לאומי שמתרחק ממדיניות קיצונית ומקיצוניות, ומתמקד בשלטון החוק וקיומו", אמר. כשהתייחס למדיניות החוץ, הבטיח נשיא איראן: "ננקוט צעדים חדשים בזירה הבינלאומית כדי להבטיח את האינטרסים הלאומיים של איראן ולהסיר את הסנקציות. למרות שיש קשיים רבים, העתיד בהיר ומבטיח".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
מתרגל למשרד החדש. חסן רוחאני/מערכת וואלה, צילום מסך

"החברה שלנו במצב עדין מאוד וצריך להפחית את המצוקה", אמר. לדבריו, "חייבים להגביר את התפוקה בחקלאות והתעשייה, כך שהממשלה תוכל להתמקד בהחייאת הכלכלה וערכי המוסר והסובלנות, עבור קיום תקשורת טובה עם העולם. מעל הכל, הממשלה תבקש להתמודד עם הקשיים של הציבור". "המסר שהוצג בזמן הבחירות וזכה לרוב היה - מתינות וסובלנות. זוהי השאיפה המשותפת של כל הקבוצות החברתיות והפוליטיות - הן כדי לשמר את הישגי המהפכה האיסלאמית, הן כדי לכבד את מאמצי הממשלות שבאו אחריה, והן כדי לפתור את דאגות המדינה ואת המחסור של האנשים שסובלים מהמצב הנוכחי", הוסיף.

מנהיגה העליון של איראן, עלי חמינאי, התייחס גם הוא לסנקציות על מדינתו ואמר כי "בהתייחס ללחצים שמפעיל האויב, נכון לומר שהם גורמים קושי לעם, אך הם מביאים לו ולמנהיגיו גם ניסיון יקר ערך". לדברי חמינאי, "הלקח הגדול שלימדו אותנו הלחצים הכלכליים הוא שעלינו להסתמך על תוצרת עצמית ככל שנוכל, אסור לסמוך על העולם החיצון. אלו שייתלו תקוות בעולם שבחוץ יתקלו בבעיות". היום יושבע רוחאני וייכנס לארמון הנשיאות.

עוד בוואלה

חווית גלישה וטלוויזיה איכותית בזול? עכשיו זה אפשרי!

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully