וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נערת החן הירושלמית שחלמה רק לרקוד נכנעה לסרטן

11.7.2013 / 19:41

עדן פיטוסי בת ה-16 נאבקה במשך שנתיים בגידול סרטני שהתגלה בלשונה. היא ובני משפחתה לא ויתרו וציפו לנס עד לרגע האחרון. עם התפשטות המחלה, חלמה עדן רק לשוב להיות בריאה

אחרי מאבק של שנתיים - עדן פיטוסי בת ה-16, נערת החן של ירושלים, נכנעה למחלת הסרטן. היא חלמה להיות רקדנית ולדגמן באירופה, אך החלומות האלו נגוזו אתמול (רביעי) בבית החולים הדסה, עת נדם לבה של עדן. עד לרגע האחרון, הוריה לא איבדו תקווה וציפו לשיפור במצב, לנס, שיחזיר להם את בתם.

רק לפני פחות משנתיים, זכתה עדן בתחרות נערת היופי שנערכה בירושלים בקטגורית "נערת החן". בתחרות השתתפו 25 נערות בגילאי 16 עד 19 מרחבי הארץ. "זה היה רגע השיא בחייה", נזכר בחיוך אורי מוריד - גיסה של עדן. "היא כל כך שמחה והייתה גאה בעצמה, לא האמינה שהגיעה לשם. אך זה גם היה תחילתו של הסוף, השלב בו גילו לה את המחלה", סיפר מוריד. באותם ימים, עקב כאבים חזקים, הגיעו תוצאות בדיקות שעברה שאיששו את החשש – גידול ממאיר החל להתפשט בלשונה של עדן. הטיפול היה אגרסיבי ומהיר, ולאחר ניתוח ארוך וקשה קיוו במשפחתה שהמחלה מאחוריה. "היא הייתה נקייה שלושה חודשים", המשיך מוריד לספר, "דרך עמותת 'זיכרון מנחם' היא טסה לצרפת ושם חשה שוב בכאבים חזקים בגרון. כשחזרה גילו שהגידול התחדש ביתר שאת והיא עברה ניתוח קשה וארוך בו נאלצו הרופאים לכרות לה את שארית הלשון ותחתית הפה".

מאז ועד אתמול שהתה עדן מרבית הזמן בבית החולים הדסה עין כרם. בסיום כל ניתוח הגידול חזר והתעצם, תחילה בגרון ולאחר מכן בצוואר וסביב כלי הנשימה. "היא עברה טיפולים כימותרפיים והקרנות קשות ביותר ולמעשה לא הייתה מסוגלת לאכול או לשתות. כל התזונה נעשתה באמצעות צינורות ומכשירים". שם, בין תקווה לייאוש, חלמה עדן חלומות פשוטים של ילדים על מה תעשה כשתהיה גדולה. "בהתחלה היא עוד דמיינה את עצמה מתמקצעת בריקודים ומופיעה בחו"ל, אבל בהמשך היא רק חלמה להיות שוב ילדה בריאה. הסרטן אכל אותה מבפנים. היה צריך לראות את הילדה בשביל להבין. זה הרג אותה, לאט לאט", סיפר הגיס.

עדן פיטוסי נערת החן של ירושלים מתה מסרטן, יולי 2013. באדיבות המשפחה
הייתה ילדה שמחה ופעלתנית. עדן פיטוסי/באדיבות המשפחה

עדן אהבה לצפות בתוכניות ריאליטי – "כאילו הזכירו לה את החיים האמיתיים שיש בחוץ". בחודש האחרון, עם התגברות התרופות, איבדה עדן את הכרתה. "עד לאותו הרגע, היינו איתה כל הזמן באינטראקציה. היו לה הרבה רגעים של תקווה אבל גם רגעי משבר כשהכאבים גברו, והיא אמרה שהיא כבר רוצה ללכת".

הוריה של עדן לא משו ממיטתה ואף דאגו להזמין לביקור בבית החולים את הזמר אייל גולן, דמות שהעריצה, ומי שהיה בין השופטים בתחרות היופי בה זכתה לפני זמן לא רב. "ההורים שלה שמרו על אופטימיות לאורך כל הדרך, עד הרגע האחרון. ביום האחרון, כשהיינו בחדר סמוך והרופאה סיפרה שאבד לה הדופק אמה עוד שאלה אם יכול להיות במצב הזה נס". משפחתה מספרת שעדן הייתה ילדה שמחה, דינאמית ופעלתנית. ילדה שאהבה את החיים, אהבה להצטלם, לרקוד ולחייך. עדן השאירה אחריה שתי אחיות, אח וזוג הורים.

לפניות לכתב יאיר אלטמן: talk2yaira@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully