וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חילופי האשמות: השוטר תקף המפגינות - או להיפך?

30.6.2013 / 19:10

כרמן אלמקייס, שנעצרה אמש בהפגנה מול בית לפיד, טוענת כי שוטר אמר לה ולחברתה "באתן לחפש בולבול?", וזרק את הטלפון שלה. השוטר התלונן נגדן: "הפיצו עלילות בגנותי ברשת"

שוב מלחמת גרסאות בין המשטרה למפגינים: כרמן אלמקייס וספיר סלוצקר-עמרן נעצרו אמש (שבת) במהלך הפגנה מחוץ לביתו של שר האוצר יאיר לפיד בשכונת רמת אביב שבצפון תל אביב. המשטרה מייחסת לשתיים עבירה של תקיפת שוטרים, אולם הן טוענות מנגד כי אחד משוטרי היס"מ שהיה שם הטריד אותן מינית בכך שקרא לעברן "באתן לחפש בולבול?". לדברי המפגינות, אחת מהן תיעדה את ההתרחשות בטלפון הנייד שלה, אולם השוטרים מחקו ממנו את הסרטון המדובר. סער באצ'י, שוטר הסיור שלכאורה היה מעורב בתקרית עם המפגינות, גילה היום את תמונתו מופצת ברשת הפייסבוק עם כיתוב שמאשים אותו בתקיפה. הוא הכחיש בכל תוקף כי אמר את הדברים לצעירות – ובצעד חריג אף הגיש אחר הצהריים תלונה במשטרה נגד המפגינות. השתיים שוחררו בתום חקירה בתנאים מגבילים.

כ-80 בני אדם הפגינו אמש מול ביתו של לפיד במחאה על הגזירות הכלכליות בתקציב המדינה. בשלב מסוים התפזרו המפגינים ועזבו את המקום, כשהם עדיין מלווים בכוח משטרתי. כמה שוטרים נשארו מחוץ לביתו של שר האוצר – ואז הגיעו לשם אלמקייס וסלוצקר-עמרן. "חברתי ואני דיברנו אחת עם השנייה, כשלפתע אחד מהם (השוטרים, מ.ש) פנה לעברנו בחיוך ואמר את מה שאמר", סיפרה אלמקייס על האמירה המינית שספגה לכאורה. "חבריו היס"מניקים צחקו. הוצאתי את הטלפון הנייד והתחלתי לצלם. אמרתי לו 'אם אתה כזה גבר, בוא תחזור על זה מול המצלמה'", שחזרה.

מיד לאחר מכן, לדברי אלמקייס, קפץ עליה באצ'י, תפס את הטלפון הנייד שלה וזרק אותו לרצפה. "אמרתי לו, 'למה אתה נוגע בי'. הוא כנראה נבהל כי הבין שהוא מצולם. בשלב הזה הוא דחף אותי לרצפה ובעט בי, וגם בחברתי ספיר. קפצו עלינו עוד שלושה יס"מניקים ובכוח שמו עלינו אזיקים ואמרו שאנחנו עצורות בגין תקיפת שוטר. בינתיים אני רואה את השוטר מרים את הנייד שלי ומתעסק בו. ישר הבנתי שהוא מוחק את הסרטון", סיפרה.

כרמן אלמקייס אחרי תקיפת השוטרים בהפגנה אמש מול ביתו של לפיד, יוני 2013. באדיבות המצולמים
אלמקייס חושפת את השריטות, תוצאה של התקיפה לכאורה בידי השוטרים/באדיבות המצולמים

"עלילות שאינן נכונות"

אלמקייס המשיכה ותיארה כי השוטרים נהגו בה ובחברתה באלימות "כמו אחרוני העבריינים". "לא עניין אותם כלום, זרקו אותנו לניידת", אמרה והוסיפה כי גם כשהובאו לתחנת המשטרה, הן ראו את באצ'י מחייך לעברן. שתי הצעירות, שאחת מהן נעצרה בעבר במהלך הפגנות, שוחררו בתום חקירה בתנאים מגבילים ונאסר עליהן להתקרב לצפון תל אביב למשך 15 ימים.

סנגורו של באצ'י, עורך דין ארז נוריאלי, אמר לוואלה! חדשות כי מרשו מכחיש בתוקף את מה שמייחסות לו המפגינות, וכי הוא החליט להגיש תלונה נגדן במשטרה. "הדברים אינם נכונים, אם לנקוט לשון עדינה", מסר. "הנושא נמצא בחקירת משטרה מכיוון שמרשי הגיש תלונה במשטרה נגד מי שפרסמה תמונות אישיות שלו והעלילה עליו עלילות שאינן נכונות".

ממשטרת מחוז תל אביב נמסר בתגובה: "אתמול התקיימה הפגנה בלתי חוקית מול ביתו של שר האוצר יאיר לפיד. במהלך ההפגנה כרזו המפגינים גם בשעות מאוחרות עם מגפונים, שרפו קרטונים וקראו קריאות נאצה, ואילו השוטרים נהגו באיפוק. רק כאשר אחת המפגינות הצמידה פלאפון לפרצופו של השוטר ואילו מפגינה שנייה תקפה את השוטר – או אז הן נעצרו. השתיים נחקרו במהלך הלילה ושוחררו. מיותר לציין כי כל טענה אחרת אינה מוכרת ובכל מקרה הן יכולות לפנות למחלקה לחקירות שוטרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully