וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנגיד היוצא סטנלי פישר חש ברע - ואושפז לבדיקות

26.6.2013 / 0:01

פרופ' סטנלי פישר בן ה-69 חש ברע כשהיה בביתו שבהרצליה. צוות רפואי העניק לו טיפול ראשוני ופינה אותו לתל השומר כשהוא סובל מיובש ותשישות. הוא צפוי להשתחרר מחר לביתו

נגיד בנק ישראל הפורש, פרופ' סטנלי פישר, חש אמש (שלישי) רע בביתו, מעד - וכתוצאה מכך נזקק לטיפול רפואי. צוות של מד"א שהוזעק לביתו בשכונת נוף הים שבהרצליה העניק לו טיפול ראשוני, ופינה אותו לבית החולים שיבא בתל השומר כשהוא במצב יציב ובהכרה מלאה. פישר אושפז לבדיקות בשל החולשה ממנה הוא סובל, והוא עובר הערכה רפואית במחלקה לרפואה דחופה בבית החולים.

מבנק ישראל נמסר כי הנגיד חש שלא בטוב בביתו, ובבדיקה שנערכה לו בבית החולים התברר כי הוא סובל מיובש ומתשישות. עוד ציינו כי פישר יישאר הלילה להשגחה וישוחרר מחר לביתו.

פישר בן ה-69, ערך מוקדם יותר היום מסיבת עיתונאים לרגל סיום תפקידו בשבוע הבא - תפקיד אותו מילא בהצלחה מאז 2005. פרופ' יעקב פרנקל נבחר להחליפו בתפקיד, אך הוא ייכנס לנעליו בעוד כשלושה חודשים עם שובו מארצות הברית, ועד אז תמלא את מקום הנגיד ד"ר קרנית פלוג, המכהנת היום כמשנה לנגיד בנק ישראל. "העובדה שהצלחנו במשבר האחרון כמעט לא להיכנס למיתון הינה הודות לאיכות המחשבה שיצאה מהמוסד הזה", אמר פישר, שחלק שבחים לבכירי בנק ישראל. "אני מודה להם".

פישר פירט את הישגי בנק ישראל בתקופת כהונתו ב-8 השנים האחרונות, ובהם העברת חוק בנק ישראל, הקמת הוועדה המוניטרית והקמת המועצה המינהלית. פישר אמר שהוועדה המוניטרית תרמה לאיכות הדיונים בהחלטות הריבית: "שואלים יותר שאלות, מביאים יותר הצעות מבחוץ... זה חשוב מאוד. הנגיד הבא יעקב פרנקל יהיה יותר מוגבל כמו שאני הייתי יותר מוגבל כי המדיניות המוניטרית נמצאת בידי הוועדה המוניטרית. לפעמים אתה מרגיש שבא לך לומר, 'למה אני צריך את זה בכלל? למה לנסות לשכנע את כולם במדיניות שלי?'. אבל איכות הדיונים טובה יותר וזה חשוב... הנגיד פחות חשוב ממה שהוא היה בשנים קודמות", אמר.

"אני משאיר את המשק בתעסוקה מלאה. זו לא השאלה הנכונה אם יש בועת נדל"ן, העניין הוא שמחירי הדיור עולים מהר מדי", כך אמר פישר בראיון לערוץ 2. "לא רק הבנקים בסכנה, גם הציבור, מי שקנה דירות ומי שיש לו דירות. אף אחד לא רוצה שהמחירים ירדו מהר, כמה אחוזים בשנה זה בסדר אבל לא יותר מזה", אמר. בראיון אמר פישר כי יתגעגע "לאיכות השיחות בין אנשים, ההתלהבות, ההתרגשות הרעשים שאנשים עושים - זה חיים אצל הישראלים. יותר מעניין פה מבמקומות אחרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully