וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מת עוזי משולם, שהתבצר עם חסידיו בשנות ה-90

21.6.2013 / 18:53

הרב משולם, שדרש להקים ועדת חקירה ממלכתית בנושא חטיפת ילדי עולים מתימן בימי קום המדינה - הלך לעולמו בגיל 60. הוא ריצה 5 שנות מאסר על חלקו בהתבצרות החמושה ב-1994

הרב עוזי משולם, שהתפרסם במהלך שנות ה-90 בעקבות התבצרות עם מאמיניו, הלך אתמול אחר הצהריים (שישי) לעולמו בבית החולים מאיר בכפר סבא והוא בן 60. הלווייתו יצאה מביתו שביהוד.

משולם, שמעולם לא הוסמך לרבנות באופן רשמי אך קיבץ סביבו חסידים רבים, החל בפעילות ציבורית עוד בשנות ה-70, כשאחד מהנושאים המרכזיים שדחף היה הדרישה לחקור את היעלמותם של ילדים בני עולים מתימן בסוף שנות ה-40 ובתחילת שנות ה-50 של המאה הקודמת. בהמשך, צבר סביבו עדת מאמינים קנאית. עד שנות ה-90 נותר משולם אנונימי יחסית לרשויות, ופעל בעיקר על מנת לאסוף עדויות בפרשת ההיעלמות.

בשנת 1994, בעקבות סכסוך מקומי בין משולם ושכניו - הגיעה המשטרה והרוחות התלהטו. בהמשך, וכחלק מהניסיון שלו לקדם את הדרישה להקמת ועדת חקירה ממלכתית לבחינת נושא ילדי תימן החטופים - התבצר הרב יחד עם חסידיו בביתו תוך שהם מתחמשים בכלי נשק רבים. במשך כמה שבועות כיתרו כוחות משטרה גדולים, בסיוע צלפים ואנשי יס"מ, את המקום. ב-10 במאי באותה השנה פרצו השוטרים אל הבית, שעה שמשולם לא היה במקום, ובמהלך ההשתלטות נהרג אחד החסידים, שלמה אסולין בן ה-19.

משולם נעצר, נשפט והורשע בפגיעה בכוחות המשטרה ובשיבוש הליכי משפט. הוא נידון למאסר של שש שנים וחצי, אחרי מחיקת אחת העבירות - ובסופו של דבר שוחרר אחרי חמש שנות מאסר. גם כמה מחסידי משולם הואשמו בשורת עבירות, בהן ייצור נשק שלא כדין, והם ריצו תקופות מאסר של בין 15 חודשים לחמש שנים. יצוין כי בעקבות האירועים הוקמה בינואר 1995 ועדת כהן בראשות שופט בית המשפט העליון בדימוס, יהודה כהן, לחקר פרשת היעלמם של ילדי תימן. הוועדה לא מצאה כל עדות לקונספירציה, אולם מספר תיקים עדיין נותרו פתוחים.

(עדכון ראשון 18:53)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully