וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב שוקלת להשאיר טילי פטריוט ומטוסי קרב בירדן

5.6.2013 / 5:35

ייתכן שסוללות הפטריוט ומטוסי F-16 יישארו בירדן בתום תרגיל צבאי בינלאומי במדינה. רוסיה מיהרה לגנות את האפשרות מחשש שמדובר בהכנה למעורבות אמריקנית בסוריה

ארה"ב שוקלת לפרוש סוללות טילי פטריוט ומטוסי קרב מסוג F-16 בירדן, גם לאחר התמרון הצבאי הצפוי להתקיים החודש במזרח התיכון. כך מסרו אמש (שלישי) דוברים מטעם צבא האמריקני. "נשקול להאריך את משך הצבתם של אמצעים הקשורים לתרגיל 'האריה הנלהב', תוך התייעצות עם ממשלת ירדן", אמר אחד הגורמים.

התמרון הצבאי "אריה נלהב" המתקיים בירדן מדי שנה, ייערך בין ה-9 עד ה-20 לחודש. לדברי גורם אמריקני, השנה צפויים להשתתף בו כ-8,000 חיילים מ-19 מדינות. מיד עם פרסום האפשרות שטילי הפטריוט יישארו בירדן, מיהרה רוסיה לגנות את המהלך. זאת מתוך החשש שלה שמדובר בצעד ראשון לקראת מעורבות אמריקנית במתרחש בסוריה.

"הבהרנו את עמדתנו יותר מפעת אחת", אמר דובר משרד החוץ הרוסי, אלכסנדר לוקשביץ' בהצהרה שמסר. "כלי נשק זרים מוזרמים לאזור נפיץ. זה קורה קרוב מאוד לסוריה". הדובר הזכיר כי בסוריה מתמשך המשבר למעלה משנתיים. "רוסיה ושותפתה ארה"ב מנסות לעצור זאת באמצעות קיום וועידת השלום הבינלאומית בהקדם האפשרי".

הגינוי הרוסי מגיע למרות כוונתה לשלוח לסוריה מערכת טילי S-300, בהתאם להסכם בין המדינות מ-2007. נשיא סוריה, ולדימיר פוטין, ציין אתמול במסיבת עיתונאים כי כל עסקת נשק מול סוריה "עומדת בקו אחד עם החוק הבינלאומי", ולא שלל את ביטול העסקה הנוכחית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully