וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניגוד לדעת המשטרה: התיק נגד השופט המכה ייסגר

גלעד גרוסמן

29.5.2013 / 10:04

היועץ המשפטי לממשלה וינשטיין צפוי להודיע בימים הקרובים כי אין מקום להעמיד לדין את השופט שנחשד בהכאת ילדיו, וזאת חרף ההמלצה של המשטרה. "התיק נמצא בשלבים אחרונים"

חודשיים אחרי שהמשטרה המליצה להעמיד לדין את מי שכונה "השופט המכה", צפוי היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין להודיע בימים הקרובים על סגירת התיק כנגד שופט בית משפט השלום במרכז אשר נחקר בחשד שהכה את ילדיו. עדיין לא ברור מה תהיה העילה הרשמית שבגינה יודיע וינשטיין על סגירת התיק והאם השופט כלל יוכל לשוב לעבודתו.

בפרקליטות הגיעו למסקנה כי אין בסיס להגשת כתב אישום בגין אלימות, בין השאר בשל העובדה שמדובר במעשים ברף הנמוך ביותר שנעשו לכאורה לפני תקופה ארוכה, ומשום שמדובר במספר מקרים בודדים שהתרחשו במהלך תקופה שבה המשפחה חוותה שינויים רבים וקושי לאור גירושי ההורים. כמו כן, המקרים לא חזרו על עצמם וגם אנשי הרווחה לא מצאו לנכון להפריד בין הילדים לאב.

החקירה בעניין נפתחה כבר לפני שלוש שנים, אולם היא התעכבה תקופה ארוכה במשרד המשפטים, בין השאר בשל מה שכינו שם כ"תקלות משרדיות". לפני שנתיים התיק נבחן פעם נוספת בפרקליטות מחוז תל אביב, לאחר שהשופט נחקר בראשונה במשטרה. לפני כחודש וחצי הועברה המלצת המחוז לסגור את התיק לידי פרקליטות המדינה - אז נבחן הנושא פעם נוספת בדרגים הבכירים בה, כאשר על פי המסתמן החליטו שם כאמור שאין מקום להגיש כתב אישום.

היועץ המשפטי אמור לקבל את ההחלטה הרשמית בימים הקרובים. לפני כשבוע במהלך ישיבה של הפורום הפלילי של לשכת עורכי הדין, אמר וינשטיין כי הביקורת שנמתחה עליו בפרשה מבוססת על טענות שווא, וציין כי התיק נמצא בשלבים אחרונים בפרקליטות לפני מתן החלטה.

"הוא פנה לעזרה כדי לקבל סיוע בהתמודדות"

בני משפחתו של השופט החשוד התייחסו בעבר לחשיפת הפרשה והביעו תמיכה בו. "אנו עומדים חסרי אונים והמומים מול שטף הדיווחים השקריים וחסרי האחריות המופיעים בכלי התקשורת השונים", אמרו.

בני המשפחה טענו כי השופט מעולם לא נשלח לסדנה לטיפול באלימות, לא נטל חלק בסדנה כזו ולא פרש ממנה, כפי שפורסם. הם הבהירו כי הוא פנה לקבלת טיפול וייעוץ פסיכולוגי ביוזמתו האישית לאחר שנפרד מאשתו הראשונה, שהיא אם ילדיו. לדבריהם, הוא פנה לעזרה כדי לקבל סיוע בהתמודדות עם שינויי ההתנהגות שחלו בילדיו לאור הפרידה.

כמו כן, הם ציינו כי הוא פנה לקבלת סיוע זמן רב לפני שעלה החשד לגביו. "נדהמנו לגלות כי יש מי שגוזר את דינו מבלי שיש בידיו בדל מידע על הפרשה, תוך הישענות על מידע מעוות, פוגעני ולא מדויק שמוצאים בכלי תקשורת שונים", מסרו בני המשפחה, והוסיפו כי ילדיו, שתומכים בו גם היום, נמצאים במשמורת משותפת שלו ושל גרושתו, והם מעולם לא סירבו לבקר בביתו. "אנו עוברים תקופה מטלטלת וקשה ביותר. נדע להתמודד עמה חרף כל הקשיים", הוסיפו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully