וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזמן הבגרות: המשטרה פשטה על ישיבת מרכז הרב

13.5.2013 / 15:35

בלשים שהגיעו לישיבה בירושלים כדי לעצור 2 חשודים בתקיפת שוטרים חסמו את הכניסות והיציאות. תלמידים שביקשו להיבחן באנגלית נאלצו להישאר בחוץ. "המשטרה לא מפסיקה להתנכל"

בלשי מרחב מוריה של משטרת ירושלים פשטו אחר הצהריים (שני) על ישיבת "מרכז הרב" שבשכונת קריית משה בעיר וחסמו את הכניסות והיציאות למוסד, במטרה לעצור שני תלמידים החשודים כי תקפו לפני שבועיים שני בלשים שהגיעו לאזור הישיבה ודיברו ביניהם בערבית. התלמידים חשודים כי התיזו גז מדמיע על אחד הבלשים ותקפו את השני. אחד מהם נעצר בתקרית, אך ארבעה אחרים נמלטו וחיפושים אחריהם החלו, בין היתר בישיבה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
הכניסה לישבת "מרכז הרב", היום/מערכת וואלה, צילום מסך

תלמידים מהמוסד, הנחשב לאחת מישיבות הדגל של הציונות הדתית, סיפרו אחר הצהריים כי במקום הייתה אמורה להתקיים בחינת הבגרות באנגלית שהחלה ב-13:00 בצהריים, ותלמידים שהגיעו להיבחן נחסמו על ידי הכוחות ולא הורשו להיכנס פנימה. לדברי התלמידים, הכוחות סירבו להציג צווים כלשהם או להזדהות בתפקידם. הם הוסיפו כי תלמידים ששהו בפנימייה שבמקום נעלו את הדלתות מבפנים, מחשש שייערכו חיפושים ללא צו ופרטיותם תופר.

בשלב זה נערכים הכוחות נערכים מחוץ למבני הישיבה מבלי לבצע מעצרים או חיפוש, אך גם מבלי לאפשר מעבר של תלמידים אל תוך המתחם או מחוצה לו. "המשטרה לא מפסיקה להתנכל לנו", אמרו גורמי ימין בתוך הישיבה. "למרות שבישיבה נרצחו תלמידים בפיגוע נוראי, במשטרה מתייחסים דווקא אלינו כאל מחבלים", הוסיפו, בהזכירם את הפיגוע שבו נרצחו בחודש מרץ 2008 שמונה בני אדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully