וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביזיון בית המשפט? משטרת ש"י התעלמה מהחלטת שופט

2.5.2013 / 2:19

לפי בית המשפט לתעבורה בבירה, המשטרה לא צייתה להחלטה להשיב רכב שהחרימה מתושב מזרח העיר, שנחשד בהברחת סחורה. כמו כן ההחזרה הותנתה בסיועו לאיתור מבריחים

האם המשטרה ביזתה החלטה של בית המשפט? משטרת מחוז ש"י התעלמה במשך שלושה ימים מהחלטת בית משפט לתעבורה בירושלים בתחילת השבוע, ולפיה יש להשיב אוטובוס שהוחרם בגין ליקויי בטיחות לבעליו. כעת, לאחר ששלשום (שלישי) הושב האוטובוס, מתנהל דיון בבית המשפט בדרישה לקבוע כי המשטרה ביזתה את החלטת בית המשפט.

לפני כחודש וחצי עצרו שוטרי מחוז ש"י לבדיקה אוטובוס השייך לתושב מזרח ירושלים, ובמהלכה נמצאו בו ביצים שהתכוון על פי החשד להבריח לארץ. האוטובוס נתפס על ידי המשטרה, וביום ראשון האחרון הורה בית המשפט לתעבורה בעיר לשחרר את כלי הרכב.

בעליו, אשר משתמש בכלי הרכב לפרנסתו, פנתה למטה המחוז ודרש לקבל אותו בחזרה. ואולם שם, לטענתו, הוסבר לו כי הרכב לא ישוחרר, חרף החלטת בית המשפט, אלא אם כן יסייע להם לאתר מבריחי סחורה נוספים. בתגובה, פנה סנגורו של בעל האוטובוס, עו"ד יעקב ג'אבר, למשטרה והבהיר כי משמעות אי-קיום החלטת בית המשפט היא בזיון בית המשפט. המשטרה ערערה לבית משפט המחוזי, אך זה דחה את הבקשה. רק ביום שלישי האחרון, שלושה ימים לאחר החלטת בית משפט לתעבורה, שוחרר כאמור האוטובוס לבעליו.

"המשטרה לא הציגה אסמכתא חוקית לתפיסת הרכב"

מוקדם יותר פנה עו"ד ג'אבר לבית המשפט בדרישה לאכיפת ההחלטה: "בית המשפט מתבקש לעשות שימוש בסמכותו לפי פקודת בזיון בית המשפט" נכתב בבקשה. "המשיבה לא מקיימת את החלטת בית המשפט ועדיין מסרבת לקיים את ההחלטה בכך שהיא מונעת מהמבקש לקבל את הרכב. מדובר בהפרה שנעשית בצורה בוטה ובמשך זמן, למרות ההחלטה המפורשת והברורה".

בתגובה כתב שופט בית המשפט לתעבורה, נאיל מהנא: "המשיבה (המשטרה - י"א) תגיב לבקשה בתוך 24 שעות. משלא נתבקש עיכוב ביצוע על החלטתי, המשיבה תנמק מדוע לא יוטלו הוצאות לטובת המבקש עקב אי ציות להחלטה לשחרר את הרכב. המשיבה לא הציגה האסמכתא החוקית לתפיסת הרכב עד כה על ידה, כאשר לטענתה, שלא גובתה במסמכים, קיים תיק פלילי אחר בגינו נתפס הרכב".

כמו כן, במכתב שנשלח ביום ראשון למפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יוחנן דנינו, קבל עו"ד ג'אבר על התנהלות המשטרה: "שוטר של מחוז ש"י החליט כי אינו מוכן לשחרר את הרכב על אף שהייתה החלטה (של בית המשפט - י"א). הוגשה בקשה דחופה לביזיון החלטת בית המשפט. דעתי היא כי מדינת ישראל לא זקוקה לשוטרים מסוג זה, אשר אינם ממלאים אחרי החלטות בית המשפט ומתנהגים בצורה ברוטלית. שוטר זה לא מוסיף שום כבוד למשטרת ישראל, לא מסייע באכיפת החוק. אדרבה, הוא מבזה את שלטון החוק ואת האמון של הציבור במערכת אכיפת החוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully