וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסיון להצתת מסגד בגדה: "רצחתם לנו מישהו בתפוח"

יהושע בריינר

30.4.2013 / 17:47

אחרי הפיגוע הבוקר,עשרות מתנחלים מיצהר ניסו לפי החשד להצית מסגד ומספר מבנים בכפר עוריף. "הייתה כאן מלחמה. מי שבא עם דלק לא רוצה שלום", סיפרו תושבי הכפר

צילום: טל אנגלנדר, עריכה: גדי וינסטוק

צפו: מוקדם יותר, מתנחלים רגמו אוטובוס שהסיע נערות

ריח חריף של בנזין עלה בצהריים (שלישי) מהמסגד בכפר עוריף שבגדה המערבית, לאחר שעשרות מתנחלים שהגיעו מיצהר נכנסו לשטח הכפר וניסו על פי החשד להצית את בית התפילה המקומי וכן מספר מבנים של פלסטינים במקום. "הם היו עשרות, אולי 70-80, חלקם רעולי פנים", סיפר לוואלה! חדשות עיסאם ספאדי, תושב עוריף שביתו נרגם באבנים. "הם נכנסו לכפר, זרקו אבנים על החלונות והבתים של המסגד ושל הבית שלי, שפכו בנזין דרך החלונות וניסו להדליק את המקום. מזל שהיו אנשים בכפר שראו את מה שקורה והתעמתו עם המתנחלים שצעקו 'רצחתם לנו מישהו בצומת תפוח'".

בעקבות האירועים נכנסו כוחות גדולים של צבא אל הכפר והדפו את המתנחלים, אך תושבי הכפר יידו אבנים לעבר הכוחות שהשיבו באמצעים לפיזור הפגנות. ניסיון הצתת המסגד מצטרף לשורה של אירועי טרור יהודי באזור השומרון לאחר הפיגוע הבוקר בצומת תפוח. מוקדם יותר היום נפצעו ארבע תלמידות בית ספר לאחר שעשרות מתנחלים רגמו בסלעים שני אוטובוסים בכביש העובר בסמוך ליצהר. נהג האוטובוס פונה לבית חולים בשכם. שני האוטובוסים היו מלאים בנערות פלסטיניות מהכפר קיביה שיצאו לטיול שנתי באזור השומרון. המשטרה עצרה שישה בני אדם, בהם שתי נשים, בחשד למעורבות בביצוע המעשה. הערב מתכוונים המתנחלים להפגין בצומת תפוח נגד "המשך ההפקרות", לטענתם.

אוטובוס של פלסטינים שמתנחלים רגמו באבנים. דרור עינב
הנהג וארבע תלמידות נפגעו מידויי האבנים. אחד האוטובוסים שנרגם באבנים, היום/דרור עינב

בכפרים שסובבים את יצהר לא מבינים עדיין מדוע המתנחלים מוציאים את זעמם דווקא עליהם. "המסגד שלנו פתוח 24 שעות ביממה, אז למה לשבור את החלונות", אמר עיאד חאמד. "אתם רוצים לשרוף את המסגד, תכנסו דרך הדלת הקדמית. הריח של הבנזין מבהיר טוב מאוד מה קרה כאן הבוקר. הייתה כאן מלחמה. מי שבא עם גלונים של דלק לא רוצה שלום, אנחנו אפילו לא יודעים למה הם עשו את זה. שמענו בחדשות שהיה אירוע, אבל המתנחלים מיצהר לא צריכים שום תירוץ. כל כמה שבועות הם מגיעים לכפר, שורפים רכבים ובתים, יורים עלינו ואז הצבא מגיע ויורה עלינו רימוני גז. הילדים כאן מפחדים. איך בדיוק יהיה שלום עם אנשים כאלה מיצהר?".

הנרצח - תושב יצהר

הבוקר נרצח אביתר בורובסקי, תושב ההתנחלות יצהר בן 32, בצומת תפוח, לאחר שנדקר למוות בידי פלסטיני מקלקיליה. הפלסטיני חשוד כי חטף את נשקו של בורובסקי וירה לעבר עמדת מג"ב במקום, שהשיבה אש ופצעה אותו באורח בינוני-קשה. הוא פונה לבית החולים בילינסון בפתח תקווה.

ראש המועצה אזורית שומרון, גרשון מסיקה, גינה את הפיגוע. "הרצח הנתעב הזה הוא תוצאה ישירה של אזלת היד כלפי טרור האבנים, פתיחת המחסומים והמשך ההתייחסות המופקרת לטרור היומיומי בשטח כאל הפרות סדר. לדבריו, "על צה"ל ועל מערכת הביטחון להפנים שהטרור הזה הורג, ועל הממשלה להתייחס לטרור כאל טרור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully