וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טוניסיה לאחר הרצח הפוליטי: עימותים בהפגנות ענק

8.2.2013 / 14:46

מאות אלפים מפגינים ברחבי המדינה בתום תפילות יום השישי, בזמן הלווייתו של מנהיג אופוזיציה שנרצח. שביתה כללית הוכרזה במדינה וחברת התעופה הלאומית ביטלה טיסות

צילום: רויטרס, עריכה: אמיר קוטיגרו

יומיים לאחר חיסולו של שוקרי בלאייד, ממנהיגי האופוזיציה בטוניסיה, מאות אלפים מפגינים היום (שישי) ברחבי המדינה עם הלווייתו וטקס קבורתו של מי שנורה למוות מחוץ לביתו בבירה טוניס. המפגינים מיידים אבנים ובקבוקי תבערה לעבר כוחות הביטחון שבתגובה יורים גז מדמיע כדי לפזרם.

הפגנתו של מנהיג האופוזיציה בטוניסיה שוקרי בלאייד, 8 בפברואר 2013. רויטרס
המון המפגינים סביב ארונו של בלאייד, היום/רויטרס

ארונו של בלאייד הובא ברכב של הצבא למרכז הבירה טוניס, כשהוא מכוסה בדגל המדינה. בעוד הארון מוצא מהרכב, המפגינים צעקו סיסמאות בגנות הממשלה. בין היתר צעקו המפגינים: "אדמה, חופש וכבוד לאומי".

ברחבי טוניסיה הוכרזה שביתה כללית, כאשר חנויות רבות נסגרו והתחברה הציבורית אינה פועלת היום. גם חברת התעופה הלאומית "טוניס-אייר" ביטלה טיסות שהיו אמורות להמריא ולנחות בשדה התעופה בבירה. גם חברת התעופה הלאומית של מצרים ביטלה שתי טיסות שהיו אמורות להמריא לטוניסיה. הטלוויזיה הממלכתית דיווחה כי האוניברסיטאות במדינה קיבלו הוראה להשהות את הלימודים מחר וביום ראשון. גם צרפת הודיעה שתסגור את בתי הספר שלה בטוניס.

עוד בוואלה

הצטרפו לוואלה fiber ושדרגו את חווית הגלישה והטלוויזיה בזול!

לכתבה המלאה

ביום רביעי, לאחר ההודעה על חיסולו של בלאייד, שטפו אלפי מפגינים שטפו את רחובות הבירה טוניס והפגינו מחוץ למשרד הפנים. המפגינים קראו להפלת הממשלה האיסלמית וצעקו "בושה, בושה, שוקרי מת", "היכן הממשלה?", "להפיל את הממשלה" וקריאות נוספות. גם בעיר סידי בוזיד, בה הצית את עצמו מוחמד בועזיזי בדצמבר 2010 ועורר את "האביב הערבי", נאספו מפגינים. הם הבעירו צמיגים ויידו אבנים לעבר המשטרה.

בלאייד, שמת מפצעיו בבית החולים, היה חבר במפלגת האופוזיציה "החזית העממית". זיאד לחדר, ממנהיגי המפלגה, סיפר בשיחה עם סוכנות הידיעות רויטרס כי ארבעה כדורים פגעו בראשו ובחזהו של בלאייד. "זה יום עצוב לטוניסיה", אמר. ראש הממשלה ג'באלי אמר כי "הרצח של בלאייד הוא התנקשות פוליטית וחיסול המהפכה הטוניסאית". לדבריו, "הם רצו להשתיק את קולו על ידי כך שיהרגו אותו". הנשיא מרזוקי אמר למחוקקים בפרלמנט האירופי בשטרסבורג: "נמשיך להיאבק באויבי המהפכה".

הפגנתו של מנהיג האופוזיציה בטוניסיה שוקרי בלאייד, 8 בפברואר 2013. רויטרס
מפגינים בבירה טוניס, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully