וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טוניסיה: מנהיג אופוזיציה נרצח, אלפים מפגינים

6.2.2013 / 14:41

שוקרי בלאייד נורה למוות מחוץ לביתו שבבירה טוניס. אלפי מפגינים יצאו לרחובות וקראו להפיל את הממשלה האיסלמית. הנשיא: "ניאבק באויבי המהפכה". גם נשיא צרפת גינה

רויטרס

אחד ממנהיגי האופוזיציה בטוניסיה, שוקרי בלאייד, נורה היום (רביעי) למוות מחוץ לביתו בבירה טוניס. ראש ממשלת טוניסיה, חמאדי ג'באלי אמר כי זהותו של הרוצח אינה ידועה. בעקבות הרצח, הנשיא, מונסיף מרזוקי, קיצר את ביקורו בצרפת וביטל ביקור נוסף שהיה אמור לערוך מחר במצרים.

אחד ממנהיגי האופוזיציה בטוניסיה נורה למוות מחוץ לביתו, 6 בפברואר 2013. רויטרס
גופתו של בלאייד בין ההמון בטוניס/רויטרס

אלפי מפגינים שטפו את רחובות הבירה טוניס והפגינו מחוץ למשרד הפנים. המפגינים קראו להפלת הממשלה האיסלמית וצעקו "בושה, בושה, שוקרי מת", "היכן הממשלה?", "להפיל את הממשלה" וקריאות נוספות. כוחות הביטחון מאבטחים את ההפגנה. גם בעיר סידי בוזיד, בה הצית את עצמו מוחמד בועזיזי בדצמבר 2010 ועורר את "האביב הערבי", נאספו מפגינים. הם הבעירו צמיגים ויידו אבנים לעבר המשטרה.

sheen-shitof

עוד בוואלה

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

בלאייד, שמת מפצעיו בבית החולים, היה חבר במפלגת האופוזיציה "החזית העממית". זיאד לחדר, ממנהיגי המפלגה, סיפר בשיחה עם סוכנות הידיעות רויטרס כי ארבעה כדורים פגעו בראשו ובחזהו של בלאייד. "זה יום עצוב לטוניסיה", אמר. ראש הממשלה ג'באלי אמר כי "הרצח של בלאייד הוא התנקשות פוליטית וחיסול המהפכה הטוניסאית". לדבריו, "הם רצו להשתיק את קולו על ידי כך שיהרגו אותו". הנשיא מרזוקי אמר למחוקקים בפרלמנט האירופי בשטרסבורג: "נמשיך להיאבק באויבי המהפכה".

נשיא צרפת, פרנסואה הולנד, גינה את הרצח והביע דאגה מהתגברות האלימות בטוניסיה. "הרצח הזה לקח מטוניסיה את אחד הקולות האמיצים והחופשיים שלה", אמר הולנד. "צרפת מודאגת נוכח האלימות הפוליטית הגוברת בטוניסיה וקראת לכבד את הרעיונות שהעלה העם הטוניסאי במהלך המהפכה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully