וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחשפה חוליית טרור: "ביצעה פיגוע ירי בהתנחלות"

4.2.2013 / 18:25

פעילות משותפת של צה"ל ושב"כ הביאה ללכידת 3 תושבי אזור רמאללה, שחשודים שלקחו חלק באירוע ליד להתנחלות נווה צוף-חלמיש, שבו נורו 30 כדורים לעבר ישראלית שיצאה ללא פגע

שב"כ וצה"ל חשפו בדצמבר האחרון חוליית טרור שמזוהה עם פתח, ואשר במהלך אותו חודש ביצעה על פי החשד פיגוע ירי ללא נפגעים בכניסה להתנחלות חלמיש (נווה צוף) שבחבל בנימין - כך הותר היום (שני) לפרסום. בניסיון הפיגוע, שאירע ב-13 בדצמבר, נורו כ-30 כדורים מרכב נוסע לעבר ישראלית שעמדה בסמוך לשער הכניסה ליישוב. מודיעין מדויק סייע להביא למעצר את החשודים ימים ספורים לאחר המקרה.

תצפיות מנבי סלאח להתנחלות נווה צוף חלמיש 2. נמרוד סונדרס
ההתנחלות נווה צוף, במבט מנבי סלאח הסמוכה/נמרוד סונדרס

אחד העצורים הוא פראס אסנאף, בן 30 מבית רימא שליד רמאללה. אסנאף, שהיה כלוא בישראל בעבר והוא בעל רקע פעילות בתנזים, חשוד שתכנן וביצע את הירי. עצור נוסף הוא עזיז ארחימי, בן 21 גם כן מבית רימא, שהצטרף לאסנאף ביום הפיגוע במטרה לתעד אותו במצלמה. מחקירת השניים בשב"כ עולה כי במהלך מבצע עמוד ענן הציע אסנאף לארחימי לבצע פיגוע ירי לעבר כלי רכב ישראליים באזור. התכנון כלל צילום האירוע מצדו של ארחימי, בעוד אסנאף אמור היה לשכור רכב ולבצע את הירי בפועל. ארחימי הסכים, אולם הפסקת האש דחתה את הוצאת הפיגוע לפועל.

נווה צוף חלמיש. נמרוד סונדרס
השניים שכרו רכב מחברה ליד רמאללה ויצאו עם תת-מקלע לניסיון הפיגוע. הכניסה להתנחלות בה אירע הירי/נמרוד סונדרס

ב-13 בדצמבר, יום ניסיון הפיגוע, נסעו השניים על פי החשד ברכב מסוג יונדאי ששכר אסנאף מחברת השכרה ליד רמאללה. השניים יצאו לכיוון חלמיש, כשברשותו של אסנאף תת-מקלע וארחימי מסתרר במושב האחורי. לאחר הירי, השניים שבו לכפר ובני משפחתו של אסנאף - שביצע את הירי - סייעו בהסתרת הנשק ואף אספו את התרמילים שנותרו ברכב. לפני כשבועיים הוגש נגד אחיו של היורה, איברהים אסנאף, כתב אישום לבית הדין הצבאי ביהודה שמייחס לו עבירות של החזקת נשק ושותפות לאחר מעשה, בגין הסתרת הנשק עמו בוצע הפיגוע. כתבי אישום הוגשו גם נגד שני העצורים המרכזיים בפרשה, בגין ניסיון לגרימת מוות בכוונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully