וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנגיד פישר: "אשאר מעורב בחיים הציבוריים בישראל"

30.1.2013 / 11:00

נגיד בנק ישראל כינס מסיבת עיתונאים בבנק ישראל בירושלים, בה התייחס לראשונה להחלטתו לסיים את תפקידו לפני תום כהונתו השנייה. "אשאיר את המשק במצב טוב, עם אתגרים לפניו"

צילום: מור שאולי, עריכה: יאיר דניאל

"אין לי תכניות לעתיד אבל אני מתכוון להיות מעורב בחיים הציבוריים בארץ, ואני מקווה שקולי יישמע. ישראל היא הבית השני שלי, ואולי הראשון", כך אמר הבוקר (רביעי) נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, במסיבת עיתונאים בבנק ישראל בירושלים ובה התייחס לראשונה להודעת פרישתו אתמול. "אני יודע שאעזוב בנק מרכזי במצב טוב. הייתה לי הזכות לעבוד עם עובדי בנק ישראל", הוסיף. "עבדתי בלא מעט מוסדות בינלאומיית ואני יודע מה זו מקצוענות, ראיתי את זה במהלך המשבר העולמי. בנק ישראל פעל ברמה גבוהה בכל מני תחומים שאפשר היה לעשות בהם טעויות מסוכנות, שלא נעשו", הבהיר פישר.

מסע"ת של נגיד בנק ישראל סטנלי פישר, ינואר 2013. טלי מאייר
"משאיר את המשק במצב טוב". פישר, הבוקר/טלי מאייר

"אני אשאיר את המשק במצב טוב, עם אתגרים רציניים לפניו", אמר פישר, ופירט: "יש להעביר תקציב שיהיה בסיס ליציבות המאקרו כלכלית של המשק, עם גירעון מוגבל ברמה סבירה. בנוסף, אתגר הטיפול בביורוקרטיה של ניהול המשק – עובדה מדאיגה שבשנים האחרונות, נוכח ירידה ברמתה של ישראל בסקרים הבינלאומיים".

בהתייחסו לביקורת שהופנתה כלפי ראש הממשלה בהעברת התקציב, אמר פישר כי "יש הגזמה, הממשלה יודעת מה היא צריכה לעשות. זה לא בעיה כמו המיתון העולמי שלא ידענו איך לטפל בו". לדבריו, אנשי בנק ישראל מנתחים את התקציב בצורה טובה. זו בעיה ידועה ולא דרוש קוסם כדי לפתור אותה, אלא אומץ". באשר להורדת מחירי הדיור, ענה: "הגיע הזמן לטפל בהיצע הנמוך".

חבילת סלוללר בזול

למבצע הזה אי אפשר לסרב! 4 מנויים ב-100 וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה

הנגיד יסיים את תפקידו בחודש יוני

פישר הודיע אתמול בצהריים לראש הממשלה בנימין נתניהו על כוונתו לסיים את תפקידו בסוף חודש יוני, אחרי שמונה שנים בתפקיד. בהודעה דרמטית שפרסם בצהריים בנק ישראל נכתב: "הנגיד ציין כי בנוסף למטרתו לקדם את המשק הישראלי, אחת המשימות העיקריות שהציב לעצמו הייתה להעביר חוק חדש לבנק ישראל. ואכן, מזה תקופה ארוכה שהבנק מתפקד בהצלחה במסגרת החוק החדש, כפי שהדבר בא לידי ביטוי בעבודה עם הוועדה המוניטרית המועצה המנהלית".

בהודעת הבנק הבהיר פישר כי ימשיך לעסוק "באופן מלא בכל הנושאים שעל סדר יומו של הבנק", במהלך החודשים הקרובים, על מנת לאפשר לממשלה "לנהל תהליך מסודר ומעמיק לבחירת הנגיד הבא". הנגיד ביקש להודות לשר האוצר, יובל שטייניץ, ליו"ר ועדת הכספים של הכנסת, ח"כ משה גפני, לחברי הוועדה המוניטרית וחברי המועצה המנהלית של בנק ישראל, להנהלת ולעובדי בנק ישראל על שהייתה לו הזכות לעבוד עימם במהלך כהונתו כנגיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully