וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל תחפשו תירוצים: מזג אוויר נאה ביום הבחירות

20.1.2013 / 22:54

לצד הקריאות שנועדו להעלות את אחוזי ההצבעה, התייצב גם מזג האוויר שצפוי להיות נוח בכל רחבי הארץ. במשטרה נערכים לבחירות: 20 אלף ישמרו על הסדר והביטחון במהלך היום

מזג האוויר הסוער שהורגשה במערכת הגשמים האחרונה הוא נחלת העבר, וההתחממות שתימשך עד יום שלישי תאפשר להימנע מתירוץ מטאורולוגי - ולצאת ולהצביע. יום הבחירות לכנסת ה-19 יהיה נאה עם התחממות נוספת, ויעשה חם ויבש מהרגיל בעונה. עד שעות הצהריים ינשבו רוחות עזות בצפון הארץ, אך אחר הצהריים אוויר קריר ולח יחדור לאזורנו. עוד לפני כן, הלילה יהיה בהיר ומחר תחל מגמת ההתחממות הניכרת והלחות תרד. לקראת ערב יתחזקו הרוחות.

חיילים מצביעים בבסיס חיל הים בנמל אשדוד, ינואר 2013. דייב בוימוביץ'
בצה"ל ההצבעה כבר החלה: קלפי בבסיס חיל הים באשדוד, היום/דייב בוימוביץ'

במקביל, על רקע מספר אירועים פליליים סביב מערכת הבחירות, במשטרת ישראל נערכים בכוחות מתוגברים ליום הבחירות. כ-20 אלף שוטרים ומתנדבים, לצד אלפי סדרנים ומאבטחים, יפעלו ברחבי הארץ לשמירה על הסדר והביטחון במהלך היום, ובתום ההצבעה הם יאבטחו את העברת הקלפיות לספירת הקולות בכנסת. במשטרה נפתחו עד כה כ-40 תיקים בגין תלונות הקשורות לחוק הבחירות, אליהן הצטרפו היום אירועים כמו כתובות נאצה במטה "התנועה" בתל אביב והצתת ספרי בנו של הרב עובדיה יוסף.

אלפי שוטרים וסדרנים ימנעו תעמולה בקרבת הקלפיות

בישראל כ-5,660,000 בעלי זכות בחירה שיצביעו ב-10,128 קלפיות הפזורות בכל הארץ. במסגרת המבצע המשטרתי, שזכה לכינוי "מועד 2013", יתפרשו בכל הקלפיות שוטרים וסדרנים מטעם ועדת הבחירות, אשר ישמרו על הסדר ועל איסור קיום תעמולה בקרבתן. במשטרה מעריכים כי אזרחים רבים ינצלו את יום החופש, בו צפוי מזג אוויר יפה, ועל כן בנוסף יתפרשו במרכזי ריכוז קהל ברחבי הארץ שוטרים אשר יהיו אמונים על שלום הציבור.

עוד בוואלה!

רוצים להנות מאינטרנט מהיר וחבילת טלווזיה בזול? זה אפשרי!

לכתבה המלאה
קלפי. רויטרס
אין תירוצים. צאו להצביע/רויטרס

באגף המבצעים ביקשו ממערכת הביטחון להטיל סגר מלא על השטחים ביום שלישי, אך טרם התקבלה החלטה בנושא. ראש אגף המבצעים במשטרה, ניצב ניסים מור, ציין כי "לא התקבלו התראות מיוחדות אודות כוונת גורמים עוינים לבצע פיגועים". ביום הבחירות יפתח במטה הארצי בירושלים מרכז שליטה, בו תפעל מערכת מיוחדת בשם "תמנון", אשר תקבל בזמן אמת מידע מהקלפיות בכל רחבי הארץ, כגון שעורי ההצבעה ואירועים חריגים. כאמור, עם סגירת הקלפיות תלווה המשטרה את העברתן של כל הקלפיות ובהן פתקי המצביעים לוועדות הקלפי האזוריות.

גם בשב"ס נערכים ליום הבחירות. 57 קלפיות יוצבו במתקני הכליאה השונים של הארגון, ויאפשרו לכ-10,880 אסירים ועצורים לממש את זכותם הדמוקרטית. הצבעתם תהיה בשיטת המעטפות הכפולות – בדומה למה שנהוג בקלפיות מיוחדות אחרות – כגון בבתי חולים וביחידות צה"ל. ביום הבחירות לא יתקיימו ביקורים, ואסיר שיחליט לוותר על זכותו להצביע, יובא בפני ועדת הקלפי שבבית הסוהר ויחתום בפניה על טופס ויתור.

  • עוד באותו נושא:
  • מזג אוויר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully