וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הליכוד: מודעת בנט ונתניהו מבזה החלטת בית המשפט

פנחס וולף

20.1.2013 / 0:05

ועדת הבחירות הורתה להסיר את המודעות, ובבית היהודי מחקו את דמותו של נתניהו מהשלטים, אך הותירו את הפרסומים ברשת. הבית היהודי: כמות הקולות לא מושפעת מכמות התלונות

רשימת הליכוד ביתנו הגישה אמש (שבת) בקשה לפי פקודת ביזיון בית משפט נגד הבית היהודי בגין אי הסרת "הקמפיין המטעה", כהגדרתם עם תמונות ראש הממשלה בנימין נתניהו ונפתלי בנט. זאת, לאחר שוועדת הבחירות המרכזית הורתה לבית היהודי להסיר את הקמפיין. הדיון בנושא יתקיים מחר ב-9:00 בבוקר.

ועדת הבחירות המרכזית קיבלה עתירה בהולה שהגישה רשימת הליכוד-ביתנו נגד המודעות בהן נראים בנט ונתניהו עם הכיתוב: "חזקים ביחד, בוחרים בנט". יו"ר הוועדה, שופט בית המשפט העליון אליקים רובינשטיין, חייב את הבית להוריד את כל שלטי החוצות הרלבנטיים ברחבי הארץ עד יום שישי בשעה 13:00. כמו כן, חל על המפלגה איסור לפרסם מודעות מסוג זה בכלי התקשורת.

כל הדיווחים, הניתוחים והסקרים - בוואלה! בחירות 2013

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
"מטרת המודעות היא אחת: לגנוב את דעתם של הבוחרים מגוש הימין"/מערכת וואלה, צילום מסך

לאחר פסילת המודעות מצאו פעילי המפלגה פתרון יצירתי לבעיה. כדי להסתיר את פרצופו של ראש הממשלה ולא להסיר את המודעה כולה, נצבע פרצופו של נתניהו בצבע אפור. כך נוצר מצב שדמותו של בנט מופיעה על המודעה שלצדה צלליתו של נתניהו. למרות זאת, המודעה המשיכה להתפרסם במדיה האלקטרונית לאורך השבת.

בתגובה לעתירת הליכוד אומרים במטה הבחירות של הבית היהודי: "הליכוד חושב כנראה שכמות הפתקים בקלפי נקבעת לפי כמות הפניות לוועדת הבחירות. מומלץ שפשוט יסבירו למה לבחור בהם, אולי זה יעבוד".

השופט רובינשטיין קיבל בהחלטתו את עמדת הליכוד-ביתנו לפיה המודעות גורמות להטעיית הציבור ועלולות ליצור את הרושם המוטעה שהמפלגות חברו יחדיו ורצות יחדיו לכנסת, או שישנה הסכמה בינהן. בהחלטתו של רובינשטיין נכתב: "למותר להכביר מילים בדבר החשיבות בהגנה על זכות הבוחר להצביע באופן מושכל וחופשי תוך שתמונה עובדתית ומדויקת לנגד עיני ככל הניתן". הוא הוסיף, כי "ייתכנו באמת אנשים שייטעו לחשוב כי יש כבר לעת הזו בין השניים הסכמה הדדים ואולי אף סיכום הדדי לישיבה יחד בממשלה וכי כל אחת מהרשימות אדישה להצבעה לרעותה".

דמותו של נתניהו כוסתה בשלטי הקמפיין של הבית היהודי. דרור עינב
מודעת הבית היהודי שנצבעה מחדש/דרור עינב

רשימת הליכוד-ביתנו תקפה בחריפות את הבית היהודי במסגרת העתירה הבהולה שהוגשה בערב חמישי לוועדה. נטען בה, כי "מטרת המודעות היא אחת: לגנוב את דעתם של הבוחרים מגוש הימין, להטעות אותם ולטעת בתודעתם באמצעות מניפולציה בלתי הוגנת ואסורה מסר שקרי ומטעה, לפיו ראש הממשלה אומר לבוחרים כי יש לנו מספיק קולות וניצחוננו מובטח, וכי הוא מבקש מהם להצביע לבנט".

עוד נאמר בעתירה כי כלל לא בטוח שהבית היהודי יהיה חלק מהקואליציה הבאה. "המודעה מנסה להעביר מסר מוטעה לפיו קיים הסכם קואליציוני בין נתניהו לבנט שיכלול את הבית היהודי בקואליציה שתרכיב את הממשלה הבאה, הסכם או הבנה שמעולם לא היו", טוענת מפלגת השלטון.

ממטה הבית היהודי נמסר בתגובה למחיקת פני נתניהו, כי "הליכוד ואנחנו נהיה חזקים ביחד בממשלה הבאה למען עם ישראל, אבל בינתיים עקב בקשת הליכוד, נראה שנצטרך להישאר לבד בחושך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully