וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוויכוח עם השוטר על מקום חניה הוביל למעצר אלים

שלומי גבאי

24.12.2012 / 2:12

כיצד מצאו עצמם סגן אלוף במילואים ובנו הסטודנט, שניהם ללא עבר פלילי, מותקפים באלימות, לטענתם, בידי שוטר? "לא ייתכן שקצין משטרה יתנהג ככה", אמר האב שהוכה ואושפז

שלומי גבאי, עריכה: גדי וינסטוק

הסיפור הבעייתי הזה החל באופן תמים למדי. בצהריי שישי האחרון הגיעו ברכבם משה ולדמן, סגן אלוף במילואים בן 64, ובנו הסטודנט רותם, בן 24, לכספומט ברחוב הרברט סמואל בחדרה על מנת למשוך כסף. השניים ניסו להחנות את רכבם סמוך לכספומט, וקצין משטרה בדרגת מפקח, שישב לבדו בניידת משטרה, סרב לקדם את רכבו ולאפשר לרותם, שנהג ברכב, להחנות. לאחר הסירוב הראשון, יצא רותם מהרכב ולדבריו, שאל בקול רם את הקצין: "מדוע אתה לא מאפשר לי להיכנס לחניה?". הוא סיפר כי הקצין אמר לו לעמוד בצד ולהכין את מסמכיו. אז הזיז השוטר את הניידת, החנה אותה בהמשך הרחוב, חזר אל רכבו של רותם וביקש את המסמכים.

רותם סירב להגיש את המסמכים ושאל את הקצין: "מה עשיתי שאתה מבקש ממני את המסמכים? האם עברתי עבירה?" לדבריו, הקצין חזר ודרש לראות אותם. משסרב שנית, סיפר רותם כי הקצין אחז בידו, סובב אותה אחורנית והחל לגרור אותו לכיוון הניידת בעודו מאיים: " אקח אותך לתחנה". רותם, שסיפר כי חש שידו עומדת להישבר, ניסה לגרום לקצין להרפות ממנו - והקצין בתגובה הכניע אותו לרצפה, הלם בפניו בחוזקה וכתוצאה מכך נחבל רותם באפו והמשקפיים שעל פניו עפו.

משה ורותם ולדמן שהותקפו על ידי שוטר בעיר חדרה, דצמבר 2012. שלומי גבאי
משה ורותם ולדמן בבית החולים לאחר התקיפה/שלומי גבאי

באותו רגע אביו של רותם, משה, ניגש אל הקצין וביקש ממנו שיניח לבנו: "תירגע, תעצור, לא קרה כלום. בוא נעצור פה לפני שזה יסתבך". עם זאת, לטענת האב, הקצין הזמין תגבורת של שלוש ניידות במכשיר הקשר, אזק את רותם והכניסו לניידת. לטענת האב, חולה לב שבגופו מושתל קוצב לב, כשהתעמת עם הקצין בשנית על מעשיו, היכה אותו הקצין בחזהו. באותו רגע חש משה ברע, החל לרעוד ולהזיע, אך בכל זאת השוטרים שהגיעו למקום הכניסו אותו לניידת והשניים נלקחו לתחנת המשטרה.

השניים נחקרו במשך ארבע שעות בחשד לתקיפת והכשלת שוטרים והוחזקו בתחנה בתנאי מעצר. לטענת רותם, לאחר הגעתם לתחנת המשטרה הקצין עמו החל העימות איים עליו, היכה אותו תוך שהוא הודף אותו לקיר, פצע את רותם ואמר לו: "אני הבוס פה, ואני אדאג שתשלם על מה שעשית". האב ציין כי התחנן בפני השוטרים שיסירו ממנו את האזיקים ושאינו חש בטוב. רק לאחר ארבע שעות, כשהבחינו השוטרים שהוא מזיע ואינו נראה בקו הבריאות, התירו ממנו האזיקים, הגישו לו כוס מים ושאלו אותו אם הוא מעוניין להתפנות לבית החולים.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

"אעשה הכל כדי שאנשים אחרים לא ימשיכו להיפגע ממנו"

עורכת דינם של השניים, שרון יאורי, הוזעקה למקום והם שוחררו בתום החקירה. למחרת האב ובנו פנו לטיפול רפואי בבית החולים הלל יפה שבחדרה. משה אושפז במחלקה פנימית ב' כשהוא סובל מהפרעה בפרוזדור הלב ומכאבים. "לא ייתכן שקצין משטרה יתנהג ככה", אמר משה בשיחה עם וואלה! חדשות. "אעשה הכל כדי שאנשים אחרים לא ימשיכו להיפגע ממנו ושלא ישרת יותר במשטרה. לא הייתה לו שום סיבה להכות אותי או את בני. מה בסך הכל עשינו?". משה הדגיש כי לאורך כל חייו תרם למדינה ולציבור ולא ישתוק עד העמדתו לדין של אותו הקצין. הוא הוסיף שבכוונתנו לפנות למח"ש ולמשרדי הממשלה הרלוונטיים בכדי שימצו אתו את הדין.

דובר מחוז חוף רפ"ק ערן שקד מסר בתגובה: "טענות המעורבים המועלות בכתבה אינן תואמות את העובדות אשר בגינן נעצרו השניים. עדויות עדי ראייה מחזקות את גרסת המשטרה. תיק החקירה בגין הכשלת ותקיפת השוטרים יועבר למחלקת התביעות עם המלצה להעמיד לדין את המעורבים".

עורכת דינם של השניים, שרון יאורי, מסרה כי: "מרשיי נפלו קורבן להתעללות והתעמרות של שוטר בדרגת קצין שמצופה כי בשל דרגתו חובת הציות שלו לחוק תהיה גבוהה ביותר, אולם בשל גחמה החליט לעשות שימוש בלתי חוקי בעליל בכוח ובסמכויות המוקנות לו מכוח הדין. מדובר בהתנהגות מקוממת ובפגיעה במוסדות השלטון והחוק. מרשיי נעצרו על לא עוול בכפם, הם הוכו נמרצות וחטפו מהלומות שהובילו לאשפוז של אחד ממרשיי בבית החולים. מרשיי הובלו לחקירה אזוקים ללא כל סיבה, הם לא התפרעו, לא פגעו באף אחד ולא גרמו נזק לרכוש בוודאי ובוודאי שלא ניסו להימלט, כל זאת מבלי שיאמר להם אם הם מעוכבים או עצורים ומבלי שיאמר להם דבר וחצי דבר על סיבת מעצרם. בעת החקירה לא יודע מרשי על זכותו להיוועץ בעורך דין אלא לאחר כארבע שעות. לאחר שמרשיי יתאוששו מהטראומה בכוונתנו להגיש תביעה אזרחית נגד הקצין, הן בשל הנזק הגופני הן בשל הנזק הנפשי שגרם למרשיי והיד עוד נטויה. מרשיי יעשו כל שביכולתם על-מנת שמקרה מעין זה לא יחזור וישנה. הם נחושים בדעתם למצות את הדין עם קצין המשטרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully