וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס ואירן חגגו: "ברק פרש בשל כישלון עמוד ענן"

ניר יהב ומשה-חי הגיגת

26.11.2012 / 13:52

לדברי הארגון העזתי, החלטת ברק לפרוש מהפוליטיקה מוכיחה את ה"כישלון המדיני והצבאי" בניהול מבצע "עמוד ענן". באירן דיווחו: "ברק - הקורבן הראשון של התקיפה ברצועה"

צילום: טל אנגלנדר, עריכה: גדי וינסטוק

חמאס משוכנע שפרישתו של שר הביטחון אהוד ברק מהחיים הפוליטיים היא תוצאה של "כישלונו במבצע האחרון ברצועת עזה". בהודעה רשמית שפרסם הבוקר (שני) ארגון חמאס, הוא מסר כי התפטרותו של שר הביטחון ופרישתו מהחיים הפוליטיים הן "הוכחה לכישלונו המדיני והצבאי בניהול המלחמה על עזה, והוכחה לכישלונה של ממשלת ישראל בהשגת יעדיה במהלך מבצע 'עמוד ענן'".

דובר חמאס, פאוזי ברהום, מסר כי התפטרותו של ברק מהווה "ניצחון המתווסף לשורת הניצחונות של הפלגים הפלסטינים והוכחה למבוכה ולמשבר האמיתי שאליהם נקלעו המנהיגים הישראלים אל מול הצלחותיהם של פלגי ההתנגדות בעזה". כלי התקשורת המזוהים עם חמאס והג'יהאד האיסלמי דיווחו אף הם בהרחבה על פרישתו של ברק וטענו כי הסיבה לפרישה היא "כישלונו במבצע 'עמוד ענן'" והתבוסה שנחל באותו מבצע. ממשלת חמאס מסרה כי פרישת ברק היא "בבחינת ניצחון לפלגי ההתנגדות ולכישלון המתקפה על עזה".

אהוד ברק מודיע על פרישה מהפוליטיקה. AP
לא יתמודד בבחירות. ברק, היום/AP

כלי תקשורת אירניים מיהרו לדווח על הודעת שר הביטחון ברק על עזיבת החיים הפוליטיים. סוכנות הידיעות אירנ"א דיווחה לקוראיה כי "לאחר התבוסה הישראלית אל מול ההתקוממות של חסרי ההגנה בעזה, אהוד ברק, שר המלחמה (הכינוי למשרד הביטחון הישראלי בתקשורת האירנית – מ.ח.ה) של המשטר הציוני הודיע על עזיבת העולם הפוליטי". האתר "תאבנאק" המשתייך למפקד משמרות המהפכה לשעבר, מוחסן רזאאי מציין כי "החלטתו של ברק מלווה בדיונים רבים בקרב המשטר הציוני". סוכנות הידיעות "פארס" כותבת כי בהתפטרותו של ברק, הוא הופך להיות למעשה "לקורבן הראשון של התקיפה בת שמונה הימים של ישראל על רצועת עזה".

לקריאה נוספת:
השר ברק: "החלטתי לפרוש מהחיים הפוליטיים"
איש המבצעים המיוחדים של הפוליטיקה הישראלית
נתניהו הודה לברק, אך בימין בירכו על לכתו

sheen-shitof

עוד בוואלה

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סו

בשיתוף סאנופי

משעל בירך את אבו מאזן

בתוך כך, ראש הלשכה המדינית של חמאס חאלד משעל התקשר הבוקר אל יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ואמר לו כי חמאס מברך על פנייתו של אבו מאזן לאו"ם שנועדה לשדרג את מעמד הרשות למעמד של מדינה משקיפה. משעל אמר לאבו מאזן כי צעד זה חייב לבוא במסגרת "תפיסה אסטרטגית לאומית שתבטיח שמירה על העקרונות ועל הזכויות הלאומיות, ותתבסס על גורמי כוח ובראשם ההתנגדות".

משעל אמר עוד כי "בעקבות האווירה החיובית שנוצרה לאחר הניצחון הפלסטיני על ישראל ברצועת עזה, יש לקדם את הפיוס הלאומי ולהעמיד אותו בראש סדר העדיפויות". אבו מאזן אמר כי לא יחזור בו מהכוונה לפנות לאו"ם ב-29 בנובמבר והוסיף כי "כל תומכי השלום וכל המדינות המזדהות עם החלטות האו"ם עומדים לצדנו". עוד אמר כי כל הפלגים הפלסטינים "ללא יוצא מהכלל" תומכים בפנייה הפלסטינית לאו"ם.

מאז מבצע 'עמוד ענן' חלה התקרבות בין חמאס לפתח, שהתבטאה בין השאר בהצהרות של בכירי חמאס והג'יהאד האיסלמי על כך שיתמכו בפנייתו של אבו מאזן לאו"ם ובהצהרות של שני הצדדים על כוונה לחדש את המגעים לגיבוש פיוס לאחר שובו של אבו מאזן מהאו"ם. בכיר פתח סאיב עריקאת שהה במהלך סוף השבוע בקהיר, שם על פי הדיווחים קיים מגעים עם בכירים מצרים לקראת חידוש מגעי הפיוס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully