וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אקוניס: לפתוח חקירה נגד ח"כ אגבאריה בגין הסתה

פנחס וולף

23.11.2012 / 14:48

אקוניס פנה ליועץ המשפטי לממשלה בדרישה לחקירה לאחר שנציג חד"ש העלה לפייסבוק תמונה של נתניהו כשידיו מגואלות בדם. אגאבריה: "אקוניס רוצה לחזק מעמדו לפני הפריימריז"

חבר הכנסת אופיר אקוניס (ליכוד) פנה הבוקר (שישי) ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, בדרישה לפתוח בחקירה נגד חבר הכנסת עפו אגבאריה (חד"ש) בגין הסתה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. הפנייה נעשתה בעקבות פרסום סטטוס של אגברייה בדף הפייסבוק שלו, ובהסתמך על סעיף 144 לחוק העונשין, לפיו "המפרסם קריאה לעשיית מעשה אלימות או טרור, או דברי שבח, אהדה או עידוד למעשה אלימות או טרור, תמיכה בו או הזדהות עמו (בסעיף זה - פרסום מסית), ועל פי תוכנו של הפרסום המסית והנסיבות שבהן פורסם, יש אפשרות ממשית שיביא לעשית מעשה אלימות או טרור, דינו - מאסר חמש שנים".

בפרסום, שנכתב ביום חמישי שעבר - היום השני למבצע "עמוד ענן" - צירף אגבאריה תמונה של נתניהו כשידיו מגואלות בדם ונתזי דם על בגדיו. מתחת לתמונה מופיע הכיתוב: "אזרחי ישראל – תבחרו בי! תראו יש לי דם טרי על הידיים". מעל לתמונה אגבאריה ציין: "זה מה שביבי מנסה לעשות – עלינו לעצור את השיגעון". אגב, מבין 27 התגובות בגוף הפייסבוק שלו, רובן המוחלט הם של קריאות חריפות נגד אגבאריה עצמו.

כל העדכונים, הדיווחים והפרשנויות - וואלה! בחירות 2013

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
התמונה שהעלה חבר הכנסת עפו אגבאריה ביום השני למבצע "עמוד ענן"/מערכת וואלה, צילום מסך

"למותר לציין כי ח"כ אגבאריה לא טרח לגנות את ההתקפות הנמשכות זה שנים כנגד אזרחי ישראל על ידי ארגוני הטרור ברצועה אלא הסית, לכאורה, נגד ראש הממשלה נתניהו שהורה על יציאה למבצע שמטרתו הפסקת הירי נגד האזרחים", ציין אקוניס במכתבו. "בהתאם לחוק, הצגת ראש ממשלת ישראל כרוצח עם דם על ידיו וקריאה 'לעצור את השיגעון' מהווה הסתה חמורה, המרדה וכן עידוד הטרור".

לדבריו, "חברי הכנסת הערבים חוצים כל קו אדום ומתחרים ביניהם על עוצמת וחומרת ההסתה כנגד מדינת ישראל. הגיע הזמן להתייצב מול הקיצוניות של הח"כים הערבים ולהציב להם גבולות. לח"כ שמפרסם תמונה של ראש הממשלה עם דם על הידיים ולחברת כנסת שעומדת דקת דומיה לזכר שהידים – אין מקום בכנסת ואנחנו נמשיך לפעול על מנת שלא יהיו".

חבר הכנסת אגבאריה מסר בתגובה כי "אקוניס הוא חניך טוב של נתניהו. אם נתניהו רוצה לחזק את מעמדו בדם הפלסטינים, אקוניס רוצה לחזק את מעמדו לפני הפריימריז על דמם של חברי הכנסת הערבים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully