וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גפני: לפיד מתאים להיות חמור ההובלה של נתניהו

13.11.2012 / 17:04

נציגי המפלגה החרדית יהדות התורה תקפו בחריפות את יו"ר מפלגת יש עתיד. ליצמן: "אם לפיד יעלה קמפיין נגדנו בעניין הגיוס, נזכיר לכולם בדיוק מה הוא עשה בצבא"

הפוליטיקאים החרדים נגד יאיר לפיד: סגן שר הבריאות יעקב ליצמן ויו"ר ועדת הכספים משה גפני (יהדות התורה) תקפו היום (שלישי) בחריפות את יאיר לפיד, יו"ר מפלגת יש עתיד. במסגרת כינוס "הנבחרים" - ועידת נבחרי הציבור של המגזר החרדי שנערכה בניר עציון, אמר גפני: "כרגע זה נראה שנתניהו ירכיב את הממשלה הבאה. מי שמכיר את ביבי יודע שאצלו מה שנוח לו גובר על הכרת הטוב. יאיר לפיד בדיוק מתאים להיות חמור ההובלה של ביבי נתניהו". הוא הוסיף, כי "בכל מקרה לא נסכים בשום פנים ואופן ששי פירון יהיה שר החינוך של מדינת ישראל". גם ליצמן הלם ביו"ר מפלגת יש עתיד והצהיר: "אם יאיר לפיד יעלה קמפיין נגדנו בעניין הגיוס, נזכיר לכולם בדיוק מה הוא עשה בצבא". ממפלגת יש עתיד נמסר לוואלה! חדשות: "הדברים אינם ראויים לתגובה".

כל העדכונים, הניתוחים והדעות - בוואלה! בחירות 2013

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
"מי שמכיר את ביבי יודע שאצלו מה שנוח לו גובר על הכרת הטוב". ליצמן וגפני/מערכת וואלה, צילום מסך

גפני גם הביע בכינוס תסכול ממספר המנדטים הנמוך יחסית של רשימת יהדות התורה, בהשוואה לש"ס. לדבריו, "נעשה הכל להגיע בבחירות הקרובות לשבעה מנדטים. חברי סיעת יהדות התורה לא נחשדו ולא הואשמו מעולם בפלילים. הם לא דואגים לעצמם, אלא רק לכלל הציבור. אנחנו משקיעים כסף וכוח כל השנה, ואנשים בסוף מצביעים ש"ס. למה?".

נוסף על כך, גפני לא חסך ביקורת מהנהגת ש"ס. "הם מדברים על אפליה?", הוא תהה. "אני עובד חודש וחצי להכניס בת מאלעד לסמינר. לא מסכימים לקבל אותה, כי כבר קיבלו את הבנות של ראשי ש"ס. אין מספיק מקום לספרדיות בבתי ספר וסמינרים של האשכנזים, מכיוון שהמקומות מאוישים בידי ילדי בכירי ש"ס".

יאיר לפיד במסיבת עיתונאים שבה מציג את המצטרפות החדשות  דר' עדי קול, מקימת הפרויקט "אוניברסיטה בעם" ועו"ד קארין אלהרר, ראש מערך הקליניקות המשפטיות באוניברסיטת בר-אילן, אוקטובר 2012. נמרוד סונדרס
ספג חיצי ביקורת. לפיד/נמרוד סונדרס

גם ליצמן התייחס למספר המנדטים הנמוך יחסית של יהדות התורה. לדבריו, "אנשים מתוכנו שלא מצביעים, ולא שהם קנאים שרבותיהם הורו להם כך, אמרו לנו שזה בגלל שאנחנו רבים בינינו. אז בקדנציה האחרונה פעלנו באחדות וביחד". ליצמן הוסיף "אם נלך יחד יהדות התורה וש"ס, נדרוש את תפקיד שר האוצר לאלי ישי או לאריה דרעי".

חבר הכנסת גפני אף נדרש לתשובת המדינה לבג"ץ בנוגע לגיוס בחורי ישיבות לצבא ואמר: אנחנו עכשיו בצרות גדולות בנושא בחורי הישיבות. לא הצלחנו להעביר חוק מפני שחוק טל הגיע לשלהי הכהונה של הקדנציה הנוכחית, חושבים על הבחירות. מי שטרפד את הכל היה ישראל ביתנו. לא מהשמאל, לא מהמרכז מהימין".

גפני הוסיף: "אני אמרתי זאת באחד הנאומים בכנסת: מה היה קורה אם אולמרט היה ראש הממשלה? אגב, אני לא הולך לתמוך בו,. אם הוא היה ראש הממשלה הוא היה דופק על השולחן והיה אומר: 'אני החלטתי שאני לא הולך לפלג פה את העם'. הרי לא יגויסו בחורי הישיבות, לא בכפייה ולא בדרך אחרת. לא יפסיקו תקציבים לישיבות, כי ככה החלטתם. אין מציאות כזאת. אי אפשר לקחת עם, לקחת אומה ולפגוע באמונתם של חלק מהציבור, אין מציאות כזו בעולם המערבי. זה קרה בדיקטטורות בהיסטוריה של העולם לא היום. אולמרט היה דופק על שולחן והיה מפסיק אותם מיד, לא היה יכול לקום פלסנר כזה אצל אולמרט, אבל אצל ביבי כן".

לקריאה נוספת:
פרשנות: מרוב לפידים לא רואים את המפלגה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully